السـلام علیــک یــا علــی ابن موســی الرضا علیه السلام

 

پیامبر اکرم صلی الله وعلیه وآله :

مَن أحَبَّ أن یَلقَى اللَّهَ ضاحِکاً مُستَبشِراً فَلیَتَوَلَّ

عَلِیَّ ابنَ مُوسَى الرِّضا(ع).

کسى که دوست دارد خندان و با روى گشاده خداوند را دیدار کند،

باید از محبّت و ولایت على بن موسى الرضّا(ع) بهره‏ مند باشد.

بحار الأنوار(ط-بیروت) ج 36 ، ص296

 

 

 

یا علـــی ابن موســــی الرضاعلیه السلام


لایـــق وصـــــل تـــــــو کـــــه مــــن نیـســـــــــــتم

 

 

یا امام رضا علیه السلام هیچ کس رو از درخونت نا امید رد نکردی

 

خیلی دلم گرفته آقا به جوادت قسم به بی بی فاطمه

قَسمِت میدم جوابم بده  رو سیاهم شرمنده ام  درمانده ام

جوابم بــــــده

همچنان منتظرم منتظر اذن ورود    

نجـــــــــاتم بـــــــده یـــــــــــــــا امــــام رضا علیه السلام

 

 

صلوات خاصه امام رضا علیه السلام و

دانلود صوتی

 

دانلود تصویری

 

اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی

النّقی  و حُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق

الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ

ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ.

 

 

امام رضا علیه السلام می فرماید:

« إِنَّ الاِْیمانَ أَفْضَلُ مِنَ الاٌِسْلامِ بِدَرَجَه، وَ التَّقْوى أَفْضَلُ مِنَ

الاِْیمانِ بِدَرَجَة وَ لَمْ یُعطَ بَنُو آدَمَ أَفْضَلَ مِنَ الْیَقینِ ».


ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است، و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان

است و به فرزند آدم چیزى بالاتر از یقین داده نشده است.

 

مشهدی های مهربان

 

ما که لایق وصل نیستیم  لطفا از طرف ما نایب الزیاره باشید

التماس دعا



تاريخ : 1 تير 1393برچسب:, | 19:5 | نویسنده : مهدی کوهکن |

ایرانی سلام

 

سوره آل عمران آیه 135

وَالَّذِینَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَکَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ

وَمَنْ یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ وَلَمْ یصِرُّوا عَلَى مَا فَعَلُوا وَهُمْ یعْلَمُونَ

و آنها که وقتی مرتکب عمل زشتی شوند، یا به خود ستم کنند، به یاد

خدا می‌افتند؛ و برای گناهان خود، طلب آمرزش می‌کنند -و کیست جز

خدا که گناهان را ببخشد؟ و بر گناه، اصرار نمی‌ورزند، با اینکه می‌دانند.


خنثی کننده ی توطئه ی شیطان

از امام صادق علیه السلام نقل شده است :

«هنگامی که این آیه نازل شد و گناهکاران توبه کار را به آمرزش

الهی نوید داد ، ابلیس سخت ناراحت شد و تمام یاران خود را با صدای

بلند به تشکیل انجمنی دعوت کرد.

آنها از وی دلیل این دعوت را پرسیدند. او از نزول این آیه اظهار نگرانی

کرد. یکی از یاران او گفت :من با دعوت انسان ها به این گناه و آن گناه،

تاثیر این آیه را خنثی می کنم.

ابلیس پیشنهاد او را نپذیرفت. دیگری نیز پیشنهادی شبیه آن کرد که آن

هم پذیرفته نشد.

در این میان، شیطانی کهنه کار به نام " وسواس خنّاس " گفت : من

مشکل را حل می کنم .


 ابلیس گفت : از چه راه ؟

                                

وسواس خنّاس گفت: فرزندان آدم را با وعده ها و آرزوها به گناه آلوده

می کنم و هنگامی که مرتکب گناهی شدند، یاد خدا و بازگشت به

سوی او را از خاطر آنها می برم.


ابلیس گفت : راه همین است و این ماموریت را تا پایان دنیا بر عهده ی


او گذاشت. »1

ایرانی سلام

 

 

 

اصرار بر گناه؛ مغایر با استغفار

 

 این جمله از آیه که می فرماید « و بر گناه، اصرار نمی‌ورزند » ، این

نکته را روشن می کند که اصرار و پافشاری بر گناه، با استغفار و طلب

آمرزش از خدا به کلی منافات دارد.


از امام صادق علیه السلام نقل شده است : 

« کسی که بر گناه پافشاری کند و در عین حال استغفارکند،

همانند ریشخندکنندگان است. »2

 

در روایتی دیگر از از امام صادق علیه السلام آمده است :

« هیچ گناه کوچکی با پافشاری و اصرار بر آن ، دیگر کوچک نیست

و هیچ گناه بزرگی با استغفار و طلب آمرزش ، دیگر بزرگ نیست.» 3

 

1 – نمونه، ج3، ص 121

2 – اطیب البیان، ج3، ص 362

3 – المیزان، ج4، ص 26



تاريخ : 1 تير 1393برچسب:, | 19:5 | نویسنده : مهدی کوهکن |

اعمال ماه مبارک رمضان

اعمالى است که در شب هاى ماه رمضان باید بجا آورد و آن چند امر است :

اوّل :  افطار است و مستحب است که بعد از نماز شام افطار کند مگر

آنکه ضعف بر او غلبه کرده باشد یا جمعى منتظر او باشند.


دوّم :  آنکه افطار کند با چیز پاکیزه از حرام و شُبهات و بهتر آن است که

به خرماى حلال افطار کند تا ثواب نمازش چهارصد برابر گردد و به خرما و

آب و به رطب و به لبن و به حلوا و به نبات و به آب گرم به هر کدام که

افطار کند نیز خوب است.


سوّم :  آنکه در وقت افطار دعاهاى وارده آن را بخواند از جمله آنکه بگوید:

اَللّهُمَّ لَکَ صُمْتُ وَعَلى رِزْقِکَ اَفْطَرْتُ وَعَلَیْکَ تَوَکَّلْتُ

خدایا براى تو روزه گرفتم و با روزى تو افطار کنم و بر تو توکل کنم

تا خدا عطا کند به او ثواب هر کسى را که در این روز روزه داشته و اگر

دعاى اَللّهُمَّ رَبَّ النّورِ الْعَظیمِ را که سیّد و کفعمى روایت کرده اند بخواند

فضیلت بسیار یابد و روایت شده که حضرت امیرالمؤ منین (علیه السلام)

هرگاه مى خواست افطار کند مى گفت :

بِسْمِ اللّهِ اَللّهُمَّ لَکَ صُمْنا وَعَلى رِزْقِکَ

خدایا براى تو روزه گرفتیم و با روزى تو

اَفْطَرْنا فَتَقَبَّلْ مِنّا اِنَّکَ اَنْتَ السَّمیعُ الْعَلیمُ

افطار کنیم پس از ما بپذیر که براستى تو شنوا و دانایى


چهارم :در لقمه اوّل بگوید بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرّحَیمِ یا واسِعَ الْمَغْفِرَةِ

اِغْفِرْ لى تا خدا او را بیامرزد و در خبر است که در آخر هر روز از روزهاى

ماه رمضان خدا هزار هزار کس را از آتش جهنّم آزاد  مى کند پس از حق

تعالى بخواه که تو را یکى از آنها قرار دهد .


پنجم :  در وقت افطار سوره قدر بخواند .


ششم :  در وقت افطار تصدّق کند و افطار دهد روزه داران را اگر چه به

چند دانه خرما یا شربتى آب باشد و از حضرت رسول (صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ

آله) مرویست که کسى که افطار دهد روزه دارى را از براى او خواهد بود

مثل اجرِ آن روزه دار بدون آنکه از اجر او چیزى کم شود و هم از براى او

خواهد بود مثل آن عمل نیکویى که بجا آورد آن افطار کننده به قوه آن

طعام و آیة الله علامه حلّى در رساله سَعدِیَّه از حضرت صادق (علیه

السلام) نقل کرده که فرمود هر مؤمنى که اطعام کند مؤمنى را لقمه اى

در ماه رمضان بنویسد حق تعالى براى او اجر کسى که سى بنده مؤمن

آزاد کرده باشد و از براى او باشد نزد حق تعالى یک دعاى مستجاب .


هفتم : در هر شب خواندن هزار مرتبه اِنّا اَنزَلْناهُ وارد است


هشتم :  در هر شب صد مرتبه حمَّ دُخان را بخواند اگر میسّر شود


نهم : سیّد روایت کرده که هر که این دعا را بخواند در هر شب ماه

رمضان آمرزیده شود گناهان چهل سال او :

اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ الَّذى اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرْآنَ وَافْتَرَضْتَ على

خدایا اى پروردگار ماه رمضان که در آن قرآن را فرستادى و بر

عِبادِکَ فیهِ الصِّیامَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَارْزُقْنى حَجَّ بَیْتِکَ

بندگان روزه را در این ماه واجب کردى درود فرست بر محمد و آل محمد و

روزیم گردان حج خانه

الْحَرامِ فى عامى هذا وَ فى کُلِّ عامٍ وَاغْفِرْ لى تِلْکَ الذُّنُوبَ الْعِظامَ

محترم خود کعبه را در این سال و در هر سال و بیامرز برایم این گناهان بزرگ را

فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُها غَیْرُکَ یا رَحْمنُ یا عَلاّمُ

که براستى نیامرزد آنها را جز تو اى بخشاینده و اى بسیار دانا


دهم :در هر شب بخواند بعد از مغرب دعاى حجّ اَللّهُمَّ اِنّى بِکَ وَ مِنْکَ

اَطْلُبُ  را بخوانیم

 منبع مفاتیح النجان


اعمال ماه مبارک رمضان برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا صاحب الزمان (عج) صلوات اعمال ماه مبارک رمضان


التماس دعا



تاريخ : 1 تير 1393برچسب:, | 19:5 | نویسنده : مهدی کوهکن |

 

امام باقر (ع) فرمودند : کسی که در روز جمعه سوره هود را

بخواند خداوند عزوجل در روز قیامت او را در گروه پیامبران قرار

می دهد و در آن روز او را بی گناه خواهند دانست.


 

امام باقر (ع) فرمودند : کسی که یک بار در عمر خویش سوره

یس را بخواند خداوند به شماره هر آفریده ای در دنیا و آخرت در

آسمان دو هزار حسنه برای او نوشته و دو هزار گناه او را پاک

می نماید.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : کسی که سوره اعراف را در هر ماه

بخواند روز قیامت از کسانی خواهد بود که هیچ ترس و اندوهی

ندارند.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : آگاه باشید که یکی از محکمات قرآن

در سوره اعراف است و همانا روز قیامت برای کسی که آن

خوانده باشد گواهی می دهد.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : کسی که در هر ماه سوره انفال و

توبه را بخواند ، هیچگاه گرفتار هیچ نوع انفاقی نخواهد شد و از

شیعیان امیرالمومنین (ع) خواهد بود.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند :کسی که سوره یوسف را در هر روز یا

شب بخواند روز قیامت خداوند او را در حالی برمی انگیزد که

مانند یوسف زیبا و هیچ ترسی به او نخواهد رسید.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : کسی که هر دو یا سه ماه یک بار

سوره یونس را بخواند نمی ترسد که از جاهلان باشد و در روز

قیامت از مقربین خواهد بود.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : کسی که سوره زمر را قرائت نماید

خداوند شرف دنیا و آخرت را به او عطا نموده و بدون مال و اقوام

و خویشان او را عزیز می نماید.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : کسی که سوره بنی اسرائیل را در هر

شب جمعه بخواند نخواهد مرد تا آنکه قائم آل محمد (عج) را

درک کند و از اصحاب او باشد.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : کسی که سوره رعد را زیاد قرائت

نماید هیچگاه خداوند او را گرفتار صاعقه نخواهد نمود گرچه

دشمن اهل بیت (ع) باشد.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : کسی که سوره رعد را زیاد بخواند اگر

مؤمن باشد بدون حساب او را وارد بهشت خواهد نمود و

شفاعت او را در مورد همه خاندان وبرادرانش که آنها را میشناسد پذیرفته خواهد شد.

 

 

منابع

حلیه المتقین

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال

اصول کافی

مفاتیح الجنان

مفاتیح الحاجات

گنجهای معنوی



تاريخ : 1 تير 1393برچسب:, | 19:5 | نویسنده : مهدی کوهکن |

 

 

پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر را خدمت تمامی روزه داران

عزیز تبریک و تهنیت عرض می کنم .

 

 

حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) می‏فرمایند:


« کمترین پاداش روزه ‏داران آن است که در آخرین روز ماه مبارک رمضان

فرشته‏ ای آنان را ندا می‏دهد و می‏گوید: مژده باد بر شما ای بندگان خدا،

که خداوند گناهان گذشته شما را بخشود. پس مواظب باشید که از این

پس چه می‏کنید »


در این بهار رحمت و غفران و معرفت خوشبخت آنکسی است که
بخشیده میشود.


خدایا خروج از ماه مبارک رمضان را برای ما مقارن با خروج از تمامی

گناهان قرار بده


خدایا این ماه رمضان را آخرین ماه رمضان عمر ما قرار مده.

خدایا به تو پناه می‏بریم از چشم‏هایی که دوباره گمت کنند و از دست‏هایی

که رهایت سازند.

خدایا تو را به هر آنچه خوب است، برای روز مبادایمان بمان که بی ‏تو پوچ خواهیم بود.

خدایا خوی رمضانی‏مان را از ما مگیر

 

 

جهت برآورده شدن تمام حاجات شریعه همه مان و شفای همه مریضان

و رفع گرفتاری از تمام سرزمینهای اسلامی و سلامتی و تعجیل در امر

ظهور آقا صاحب زمان (عج) صلواتی را اهدا بفرمایید

« اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»


از همه دوستان و عزیزانی که در این مدت با نظرات خود مرا 

راهنمایی و مورد لطف خود قراردادید کمال تشکر و قدردانی را دارم

انشاء الله طاعات و عباداتتان مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد


 التماس دعا


اعمال عید فطر در ادامه مطلب

 

 از جمله لیالى شریفه شب عید فطر می باشد و در فضیلت و ثواب عبادت و احیاى آن احادیث ‏بسیار وارد شده و روایت‏ شده است که آن شب کمتر از شب قدر نیست. برای درک این شب عزیز انجام اعمالی از ائمه علیهم السلام به ما سفارش شده است :

 اعمال شب عید فطر

1- در هنگام غروب آفتاب غسل انجام شود .

2-  آن شب به نماز، دعا، استغفار، درخواست از حق تعالى و بیتوته در مسجد احیا گردد.

3-  بعد از نماز مغرب و عشاء ، نماز صبح و نمازعید فطر ذکر؛" الله اکبر الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر الله اکبر و لله الحمد الحمد لله على ما هدانا و له الشکر على ما اولانا " گفته شود.

4- بعد از نماز مغرب و نافله آن، دست ها را به سوى آسمان بلند کرده و بگوید:" یا ذاالمن و الطول یا ذاالجود یا مصطفی محمد و ناصره صل على محمد و آل محمد و اغفرلی کل ذنب احصیته وهو عندک فی کتاب مبین." پس به سجده برود و صد مرتبه در سجده بگوید: " اتوب الى الله " پس هر حاجت که دارد از حق تعالى بخواهد که ان شاء الله تعالى بر آورده خواهد شد. در روایتی از ‏شیخ آمده که: بعد از نماز مغرب به سجده رود و بگوید" یا ذاالحول یا ذاالطول یا مصطفیا محمدا و ناصره صل على محمد و آل محمد واغفرلی کل ذنب اذنبته و نسیته انا و هو عندک فی کتاب مبین." سپس صد مرتبه " اتوب الى الله " بگو.

5-  زیارت امام حسین علیه السلام که فضیلت ‏بسیار دارد.

6-  ده مرتبه ذکر" یا دائم الفضل علی البریة یا باسط الیدین بالعطیة یا صاحب المواهب السنیة صل علی محمد و آله خیرالوری سجیة واغفرلنا یا ذاالعلی فی هذه العشیة." که از اعمال شب جمعه است، گفته شود.

7-  ده رکعت نماز که در شب آخر ماه رمضان اقامه می شود که به صورت پنج نماز دو رکعتی ، در هر رکعت بعد از حمد، سوره توحید ده بار خوانده شود. و در رکوع و سجود ده مرتبه ذکر" سبحان الله والحمدلله و لا اله الاالله والله اکبر" گفته شود. پس از نماز هزار مرتبه استغفار کند و بعد از آن سر به سجده گذارد و بگوید:" یا حی یا قیوم یا ذاالجلال و الاکرام یا رحمان الدنیا والاخرة و رحیمهما یا ارحم الراحمین یا اله الاولین والآخرین اغفرلنا ذنوبنا و تقبل منا صلواتنا و صیامنا و قیامنا."

8-  بعد از نماز مغرب و نافله آن دو رکعت نماز بجا آورد، در رکعت اول بعد از حمد هزار مرتبه توحید و در رکعت دوم بعد از حمد، یک مرتبه توحید بخواند. بعد از سلام سر به سجده بگذارد و صد مرتبه ذکر" اتوب الى الله " گفته شود. پس از آن بگوید: " یا ذاالمن والجود یا ذاالمن والطول یا مصطفی محمد صلى الله علیه وآله صل على محمد وآله و افعل بی کذا و کذا و به جاى کذا حاجات خود را بطلبد و روایت است که حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام این دو رکعت را به این کیفیت ‏بجا مى‏آورد پس سراز سجده برمى‏داشت و مى‏فرمود به حق آن خداوندى که جانم به دست قدرت او است هر که این نماز را بخواند، هر حاجتی از خدا بطلبد البته عطا کند و اگر به عدد ریگ هاى بیابان گناه داشته باشد خدا بیامرزد. و در روایت دیگر به جاى هزار مرتبه توحید صد مرتبه وارد شده است. شیخ و سید بعد از نماز این دعا را نقل کرده‏اند:

 " یاالله یاالله یاالله یا رحمان یاالله یا رحیم یاالله یا ملک یاالله یا قدوس یاالله یا سلام یاالله یا مؤمن یاالله یا مهیمن یاالله یا عزیز یاالله یا جبار یا الله یا متکبر یاالله یا خالق یاالله یا بارئ یاالله یا مصور یاالله یا عالم یاالله یا عظیم یاالله یا علیم یاالله یا کریم یاالله یا حلیم یاالله یا حکیم یاالله یا سمیع یاالله یا بصیر یاالله یا قریب یاالله یا مجیب یاالله یا جواد یاالله یا ماجد یاالله یا ملی یاالله یا وفی یاالله یا مولى یاالله یا قاضی یاالله یا سریع یاالله یا شدید یاالله یا رئوف یاالله یا رقیب یاالله یا مجید یاالله یا حفیظ یاالله یا محیط یاالله یا سیدالسادات یاالله یا اول یاالله یا آخر یاالله یا ظاهر یاالله یا باطن یاالله یا فاخر یاالله یا قاهر یا الله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا ودود یاالله یا نور یاالله یا رافع یاالله یا مانع یاالله یا دافع یاالله یا فاتح یاالله یا نفاح [نفاع] یاالله یا جلیل یاالله یا جمیل یاالله یا شهید یاالله یا شاهد یاالله یا مغیث ‏یاالله یا حبیب یاالله یا فاطر یاالله یا مطهر یاالله یا ملک یاالله یا مقتدر یاالله یا قابض یاالله یا باسط یاالله یا محیی یاالله یا ممیت ‏یاالله یا باعث‏ یاالله یا وارث یاالله یا معطی یاالله یا مفضل یاالله یا منعم یاالله یا حق یاالله یا مبین یاالله یا طیب یاالله یا محسن یاالله یا مجمل یاالله یا مبدئ یاالله یا معید یاالله یا بارئ یاالله یا بدیع یاالله یا هادی یاالله یا کافی یاالله یا شافی یاالله یا علی یاالله یاعظیم یاالله یا حنان یاالله یا منان یاالله یا ذاالطول یاالله یا متعالی یاالله یا عدل یاالله یا ذاالمعارج یاالله یا صادق یاالله یا صدوق یاالله یا دیان یاالله یا باقی یاالله یا واقی یاالله یا ذاالجلال یاالله یا ذاالاکرام یاالله یا محمود یاالله یا معبود یاالله یا صانع یاالله یا معین یاالله یا مکون یاالله یا فعال یاالله یا لطیف یاالله یا غفور یاالله یا شکور یاالله یا نور یاالله یا قدیر یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله اسالک ان تصلی على محمد و آل محمد و تمن علی برضاک و تعفو عنی بحلمک و توسع علی من رزقک الحلال الطیب من حیث احتسب و من حیث لا احتسب فانی عبدک لیس لی احد سواک ولا احد اساله غیرک یا ارحم الراحمین ما شاء الله لا قوة الا بالله العلی العظیم.

پس به سجده مى‏روى و مى‏گویى: یاالله یاالله یاالله یا رب یا رب یا رب یا منزل البرکات بک تنزل کل حاجة اسالک بکل اسم فی مخزون الغیب عندک والاسماء المشهورات عندک المکتوبة على سرادق عرشک ان تصلی على محمد وآل محمد وان تقبل منی شهررمضان و تکتبنی من الوافدین الى بیتک الحرام و تصفح لی عن الذنوب العظام و تستخرج لی یا رب کنوزک یا رحمان."

9- چهارده رکعت نماز اقامه کند. بعد از هر دو رکعت سلام دهد و در هر رکعت بعد از حمد، یک بار آیةالکرسی و سه مرتبه توحید خوانده شود. براى هر رکعت، ثواب عبادت چهل سال و عبادت هر که در آن ماه روزه گرفته و نماز خوانده اعطاء می شود.

10- شیخ در مصباح فرموده که در آخر شب غسل کن و بر سجاده خود تا طلوع فجر بنشین و عبادت کن.

اعمال روز عید

1-  بعد از نماز صبح و نماز عید آن تکبیراتى را که در شب عید ذکر شد، گفته شود.

2- بخوانى بعد از نماز صبح دعائى را که سیّد روایت کرده اَللّهُمَّ اِنّى تَوَجَّهْتُ اِلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ اِمامى تا آخر و شیخ این دعا را بعد از نماز عید ذکر فرموده

3-  پرداخت زکات فطره پیش از نماز عید.

4-  انجام غسل روز عید. که زمان آن بعد از طلوع فجر تا زمان به جا آوردن نماز عید است. در هنگام غسل بگو: " اللهم ایمانا بک و تصدیقا بکتابک واتباع سنة نبیک محمد صلى الله علیه و آله." و پس از غسل بگو:" اللهم اجعله کفارة لذنوبی و طهر دینی اللهم اذهب عنی الدنس."

5- برای اقامه نماز عید لباس نیکو پوشیده و از عطر استفاده نمایید.

6-  پیش از نماز عید، در اول روز افطار کنى. و بهتر آن است که به خرما یا به شیرینى باشد. و شیخ مفید فرموده مستحب است خوردن مقدار کمى از تربت‏ سیدالشهداء علیه السلام که براى هر دردى شفا است.

7-  قبل از خروج از منزل برای نماز عید، دعایی را که از امام باقر علیه السلام روایت شده را بخوانی: " اللهم من تهیا فی هذاالیوم او تعبا او اعد واستعد لوفادة الى مخلوق رجاء رفده و نوافله و فواضله و عطایاه فان الیک یا سیدی تهیئتی و تعبئتی و اعدادی و استعدادی رجاء رفدک و جوائزک و نوافلک و فواضلک و فضائلک و عطایاک و قد غدوت الى عید من اعیاد امة نبیک محمد صلوات الله علیه و على آله و لم افد الیک الیوم بعمل صالح اثق به قدمته ولا توجهت ‏بمخلوق املته ولکن اتیتک خاضعا مقرا بذنوبی و اسائتی الى نفسی فیا عظیم یا عظیم یا عظیم اغفرلی العظیم من ذنوبی فانه لا یغفرالذنوب العظام الا انت ‏یا لا اله الا انت ‏یا ارحم الراحمین."

8- اقامه نماز عید.

9-  زیارت امام حسین علیه السلام.

10- دعاى ندبه خوانده شود. سید بن طاوس فرموده که چون از دعا فارغ شود به سجده رود و بگوید:" اعوذ بک من نار حرها لا یطفى و جدیدها لا یبلى وعطشانها لا یروى" پس گونه راست را بر خاک بگذارد و بگوید:" الهی لا تقلب وجهی فی النار بعد سجودی وتعفیری لک بغیرمن منی علیک بل لک المن علی" سپس گونه چپ را بر خاک بگذارد و بگوید: " ارحم من اساء واقترف واستکان واعترف" پس به حال سجده شود و بگوید:" ان کنت‏ بئس العبد فانت نعم الرب عظم الذنب من عبدک فلیحسن العفو من عندک یا کریم " پس از آن صد بار بگوید: العفو العفو.

 

منبع : مفاتیح الجنان و سایت بیتوته



تاريخ : 1 تير 1393برچسب:, | 19:5 | نویسنده : مهدی کوهکن |

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند :

صدای بلند بر من صلوات فرستید زیرا که نفاق و دورویی را بر طرف می کند

 

کسی که در نوشته ای صلوات بر من را بنویسد تا زمانی که نام من در آن نوشته باشد فرشتگان او را استغفار می کنند

 

جفاکارترین افراد کسی است که نام من را بشنود و بر من صلوات نفرستد

 

 

امام صادق علیه السلام فرمودند :

هیچ عملی در روز جمعه برتر و با فضیلت تر از صلوات بر محمد و آل محمد نمی باشد

 

 

فواید دنیوی صلوات

فایده اول: در اصول کافی است که، رسول خدا(صلی الله علیه وآله) فرموده‌اند در مقابل صد صلوات حق تعالی صد حاجت را برآورده می‌نماید.

فایده دوم: با صدای بلند صلوات فرستادن نفاق را برطرف می‌سازد.

فایده سوم: صلوات فرستادن موجب پاکیزه شدن عمل‌هاست.

فایده چهارم: هر کس یک صلوات بفرستد حق تعالی در عافیت را بر روی او می‌گشاید.

فایده پنجم: صلوات فرستادن فقر را برطرف می‌کند.

فایده ششم: هر گاه چیزی از یاد انسان برود و آدمی آن را فراموش کند صلوات موجب می‌شود که به خاطر آید.

فایده هفتم: صلوات، دشمن دیرین و همیشه در کمین انسان یعنی ابلیس لعین را ذلیل و خوار می‌کند.

 

 

فواید اخروی صلوات :

صلوات فرستادن در روز قیامت به صورت نوری در آمده در سر،

طرف راست،طرف چپ و بالا، و جمیع اعضاء آدمی دیده می‌شود

فایده اوّل: امام صادق(علیه السلام) می‌فرمایند: «هر کس ده مرتبه صلوات بفرستد حق تعالی صد مرتبه بر او صلوات می‌فرستد» و فرموده اند: «هر کس ده مرتبه صلوات بفرستد خدا و ملائکه هزار بار بر او صلوات می‌فرستد و هر که حق بر او هزار صلوات بفرستد هرگز او را به آتش،عذاب نخواهد کرد و در مقابل هر صلوات ده حسنه به او عطا می‌فرمایند و هر کس ده مرتبه صلوات بفرستد حق تعالی ده صلوات بر او می‌فرستد و ده گناه او را می‌آمرزد و ده درجه او را بلند می‌گرداند و از اهل بهشت خواهد شد».

فایده دوم: سزاوارترین و نزدیک‌ترین مردم در روز قیامت به رسول خدا(صلی الله علیه وآله) کسی است که در دنیا بر آن حضرت بیشتر صلوات فرستاده باشد.

فایده سوم: رسول خدا(صلی الله علیه وآله) به علی مرتضی (علیه السلام) می‌فرماید: «هرکس بر من صلوات بفرستد شفاعت من برای او واجب می‌شود».

فایده چهارم: حضرت رضا(علیه السلام) فرموده‌اند: «صلوات فرستادن نزد خدا برابر است با تسبیح و تهلیل و تکبیر».

فایده پنجم: حضرت علی بن موسی الرّضا(علیه السلام) می‌فرماید: «هر کس قادر بر کفاره گناهان نباشد صلوات بسیار بفرستد که صلوات بر محمّد و آل محمّد(صلی الله علیه وآله) گناهان را می‌ریزاند».

فایده ششم: امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) می‌فرمایند: «صلوات فرستادن در محو کردن گناهان شدیدتر است از فرو نشاندن آب، آتش را».

هر گاه چیزی از یاد انسان برود و آدمی آن را فراموش کند صلوات موجب می‌شود که به خاطر آید

فایده هفتم: صلوات فرستادن در روز قیامت به صورت نوری در آمده در سر، طرف راست، طرف چپ و بالا، و جمیع اعضاء آدمی دیده می‌شود.

فایده هشتم: هر که بگوید: «اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد(صلی الله علیه وآله) خدا به او ثواب هفتاد و دو شهید عنایت می‌فرماید».

فایده نهم: سنگین‌ترین چیز در یوم الحشر(روز قیامت) صلوات است و صلوات، قبر را نورانی می‌کند.

فایده دهم: فرستنده صلوات داخل آتش جهنّم نمی‌شود.

فایده یازدهم: برای فرستنده صلوات تلخی مرگ و هول و عطش روز قیامت نیست.

 

برای شادی روح شهدا و ظهور و سلامتی گل سرسبد عالم

هستی حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا له فداء صلوات

 

 

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

 

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من

خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

 



تاريخ : 1 تير 1393برچسب:, | 19:5 | نویسنده : مهدی کوهکن |

السلام علیک یا اباعبدالله الحسـین علیه السلام

 

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ

عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

 

 

ماه خــــون

بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا

تشنه آب فراتم ای اجل مهلت بده        تا بگیرم در بغل قبر شهید کربلا

 

 

ماه اشــــک

فرا رسیدن ماه خــــون  ماه اشــــک ماه مــاتـم  ماه مـحــرم

ماه شــــهادت سـرور و سـالار شـــهیــدان، حضرت

اباعبدالله الحســـــین علیه السلام

را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فدا)، و همه عاشقان و

ارادتمندان آستان عصمت و طهارت(س) تسلیت عرض می نمایم

 

 

حضرت اباعبدالله الحســـــین علیه السلام

 

ماه مــاتـم

السلام علیک یا اباعبدالله الحسـین علیه السلام

یا امام حسیــن علیه السلام

این روزها نامت یا حسیـــــن آرامش جانم است

این روزها پوشیدن لباس نوکری ات  یا حسیـــن  آرامش جانم است

یا امام حسین علیه السلام شرمندم قدمی تو راهت برنداشتم

میدونم پر از گناهم  میدونم شهید شدن در راهت لیاقت میخواد

که من ندارم  

اما تو رو قسم به بی بی فاطمه سلام الله علیها حسرت کربلا  روتو دلم نزاری

تو رو قسم به بی بی فاطمه سلام الله علیها حسرت کربلا  رو تو دلم نزاری

تو رو قسم به بی بی فاطمه سلام الله علیها حسرت کربلا  رو تو دلم نزاری

یا امام حسیــن علیه السلام

 


اَللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ اَلْحَمْدُ للَّهِ عَلى عَظیمِ رَزِیَّتى اَللَّهُمَّ ارْزُقْنى

شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ.

 

 السلام علیک یا اباعبدالله الحسـین علیه السلام

حسین ارباب      من و دریاب


هوای حسین هوای حرم  هوای شب جمعه زد به سرم


روانه شوم به سوی ضریح   بگیری اگر زیر بال و پرم


بده صدقه به راه خدا بده شب جمعه تو کرببلا


نفس نزنم نفس نکشم بدون تو یا سیدالشهدا 


لباس غمت به قامت من صدا زدن تو عبادت من


اگر بشود به لطف شما  زیارت شش گوشه قسمت من


دلم زغمت شکسته شده  ز دوری تو زار و خسته شده


که رشته دل ز روز ازل  به پای ضریح تو بسته شده


چه موی کنان به سینه زنم  ز غصه وداغ تو سر شکنم


خوشم که شود به لحظه مرگ 
لباس سیاه شما کفنم



التماس دعا



تاريخ : 1 تير 1393برچسب:, | 19:5 | نویسنده : مهدی کوهکن |

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی کَبَدٍ «البلد/4»

که ما انسان را در رنج آفریدیم (و زندگی او پر از رنجهاست)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

 

یا أَیهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَى رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ «الانشقاق/6»

ای انسان! تو با تلاش و رنج بسوی پروردگارت می‌روی و او را ملاقات خواهی کرد

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ

وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ « البقرة/155»

قطعا همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مالها و

جانها و میوه‌ها، آزمایش می‌کنیم؛ و بشارت ده به استقامت‌کنندگان

 

 

بلاها و رنج ها چهار خاصیت می تواند در برداشته باشند.

 1-  نقطه ضعف ها را نشان  می دهند

2- انسان را از وابستگی ها و دلبستگی ها آزاد می کنند

3- او را از بن بست ها و رکود ها بیرون می برد

4- غرورهای او می ریزد و شکسته می شود

انسان آفریده حکیمِ مطلق است، در لسان قرآنی و آیات الهی و در

روایات و سنت به طور معمول سختی‌ها را برای انسان به عنوان یک

نقطه سازنده دانسته و انسان در سختی آب دیده‌تر می‌شود.

 

زندگی انسان همواره با سختی های فراوانی رو به رو است که گاه او

را از پای درآورده و ناامید و دلسرد می کند؛ در خصوص فلسفه سختیها

در زندگی با حجت الاسلام بهرام دلیر، استاد درس خارج فقه و اصول و

فلسفه عرفان، مدیر گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

گفتگویی انجام شده که از نظرتان می گذرد:

طبق آیه 4 سوره بلد:"لقدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی کَبَدٍ" انسان از همان اول

در سختی و محنت آفریده شده و این سختی با تاکید هم بیان شده

است(لقد که دلالت بر تاکید می کند) دلیل این نوع آفرینش چیست و

چرا اساسا خداوند از ابتدا انسان را با سختی آفریده است؟

انسان آفریده حکیمِ مطلق است که آفریینده نظام آفرینش است؛ در

لسان قرآنی و آیات الهی و در روایات و سنت به طور معمول سختی ها

را برای انسان به عنوان یک نقطه سازنده دانسته و انسان در سختی آب

دیده تر می شود. طلای 24 عیار، 24 نمی شود مگر آن آتش هایی که

به ظاهر بسیار سخت است، بر آن وارد شود و تا طلا این آتش ها را

لمس نکند و ار دالان آن آتشکده ها نگذرد، طلا نمی شود. یا شمشیر تا

آن پتک های آتشین آهنگر را نخورد، شمشیر تیز و برنده نخواهد شد.

تمام قصه صنعت همین است و محصول تا از خط تولید بیرون می آید از

همان آغاز تا انجام، سختی بسیار دیده تا ارزشمند شده است.

اما گل سر سبد آفرینش، انسان است. معروف است که خدا بهترین

فرضیه را برای انسان، گرسنگی می داند که دریچه های از معرفت را به

او باز می کند که با شکم سیر نمی شود این اتفاق بیفتد.

در لسان امیرالمومنین علی (علیه السلام) غالب مرض از پرخوری به

وجود می آید و امام علی(علیه السلام) خود که جنگجوی بی نظیر و

حاکم بزرگ و مدیر و مدبر و صاحب اندیشه های سیاسی بود، به اندک

نانی اکتفا می کرد.
 
در روایات می خوانیم که بلاها، آزمون ها و امتحاناتی که به ظاهر سخت

است، این ها را خدا برای دوستان خود فرو می فرستد. همین سختی

ها وقتی به عوام وارد می شود می گویند:

" مگر من چه گناهی کرده ام که خدا این بلا را بر من وارد کرد؟"

مگر حضرت زینب (علیها السلام) چه کرده بود که اگر مصیبت او را

تقسیم کنند، به همه دنیا سهمی هر چند کوچک می رسد؛ مصیبت از

دست دادن مادر، پدر، برادر، فرزندان، نزدیکان و ... اما او روح بلندی دارد

و وقتی تمام این مصیبت ها که برزگترین آن دیدن سر برادر بر سر نیزه و

در تشت یزید است، می بیند، می گوید:"ما رأیت الّا جمیلا؛ من جز زیبایی چیزی ندیدم"
 
این چشم زیبابین چطور به دست می آید؟

به تحمل سختی ها و گذشتن از کوره های بلا؛ ببینید حضرت ابراهیم

(علیه السلام) خلیل که مقام امامت به دست آورده بود، سختی های

بسیار در زندگی دیده بود. آن حضرت (علیه السلام) سالیان طولانی

آرزوی داشتن فرزندی داشت و خدا در میانسالی به او پسری عطا

میکند که وقتی این پسر رشید می شود، حضرت ابراهیم (علیه السلام)

باید او را در راه خدا قربانی کند! چقدر این امتحان سخت است!

یا حضرت یونس (علیه السلام) یا حضرت یوسف (علیه السلام) که رنج

دوری از خانوداده و زندانی شدن در چاه و ... را تحمل کرد. بنابراین عرفا

و انبیای الهی با کشیدن سختی، چله نشینی، ترک لذت خواب شیرین

شب، ناله و مناجات به مقاماتی می رسند که هر کسی نمی رسد.

آیا تا به حال دیده اید کشتی گیری بدون رژیم غذایی و تمرین به مسابقات راه یابد؟

آیا دیده یا شنیده اید، فوتبالیستی بدون تحمل رنج تمرین و دوری از خانواده و اردوهای ورزشی، به جام جهانی صعود کند؟

یا بچه ای که با ورزش و ژیمناستیک توانسته بالانس بزند و بدن منعطف

و نرمی داشته باشد، آیا این بدن را بدون تمرین به دست آورده است؟

لذا از همان زمان بسته شدن انعقاد نطفه تا ورود به دنیا و پس از آن،

انسان با سختی مواجه است و دنیا با همه گشایشی که دارد، سختی هایی نیز دارد.
 
با این توصیف فلسفه این همه سختی چیست؟

سختی ها انسان را در منازل عرفانی نگاه می دارد. رفاه غفلت آور

است. رفاه بیش از حد موجب می شود انسان از خدا، از خود، از تمدن

و هویت و فرهنگ غافل شود و همین موضوع بحران هویت به دنبال دارد.

آیا یک دانشجوی ریاضی یا فیزیک در رفاه و خورد و خوراک و خوابیدن

است که به المپیاد راه پیدا می کند یا در سختی ها؟ بنابراین سختی را

خدا وارد می کند؛ خدایی که "أقرب من حبل الورید" است و از رگ گردن

به انسان نزدیک تر. او به انسان بیشترین محبت را دارد و بلندترین

مقامات را برای او می خواهد. پیامبر (صلی الله علیه وآله) نیز با همه

رنج یتیمی و آزار کفار و هجرت ساخت و در میان مردم زندگی کرد.

بنابراین فلسفه سختی ها این است که انسان در حال یقظه و بیداری

بماند و از خود، جامعه، همنوعان و از همه مهم تر خدا غافل نشود و در

برابر شریعت حس مسوولیت داشته باشد.
 

اما گاه آنچنان سختی های زندگی اوج می گیرد که انسان مستاصل

شده و در این بین آنقدر تحت فشار است که نمی تواند به کسب این

مقامات بیندیشد؛ آیا در اینجا ورود سختی ها نتیجه عکس ندارد؟

ببینید در جایی انسان به ظاهر از کوره در می رود و تحمل خود را از

دست می دهد که خردمندی و عقلانیت و مراجعه به رسول باطنی که

همان عقل است را نداشته باشد. در این زمینه به مثالی اشاره

می کنم: فرض کنید گنجشکی وارد ساختمانی شده است برای رهایی

دائم خود را به این طرف و آن طرف می زند و تلاش برای نجات می کند.

همین عمل موجب می شود که زمین گیر شده و در اثر اصابت به

جاهای مختلف، گیج بزند. در صورتی که اگر این گنجشک به جای این

کار و به جای آن که گمان کند راه فراری نیست، به آرامی گوشه ای

بنشیند و اطراف را نگاه کند، قطعا پنجره ای باز خواهد یافت که از آن

فرار کند. انسان نیز همین طور است. وقتی مشکلات به او هجوم آورند

باید بنشیند و فکر کند، فکر کردن برای همین از 70 سال عبادت بهتر

است. اما معمولا وقتی بلایی وارد می شود، انسان دست و پای خود را

گم می کند و با احساسات و بدون منطق و عجولانه تصمیم می گیرد و

چه بسا وقتی عقل را به کار نگرفت و افراط کرد، کار به خودکشی

کشید. یا وقتی عقل تعطیل شد، سر از نهیلیسم (پوچ گرایی) در آورد.

باید دانست همیشه بارقه امید و راه برون رفت و مفری وجود دارد که اگر

انسان عاقلانه بیندیشد، می تواند آن را پیدا کند و بر سختی ها فائق

آید و به مقامات بالا دست یابد.

 

 

منبع : با تشکر از سایت شیعه نیوز:



تاريخ : 1 تير 1393برچسب:, | 19:5 | نویسنده : مهدی کوهکن |

 

 

آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است

که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم. 

آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ‏نشینی بیرون برود و به کاخ‏نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌‏شود...

 

 

 



تاريخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393برچسب:, | 13:41 | نویسنده : مهدی کوهکن |

 

 

 

خورشیدِ مـآ

شب هـا نـورانی تـر است...

 



تاريخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393برچسب:, | 13:36 | نویسنده : مهدی کوهکن |

گاهـــــــی
قطـــــــره اشکـــــــــی
کوهـــــــی از گناه را می شوید...
اگـــــر از جنس حسیـــــــن باشد...

 



تاريخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393برچسب:, | 13:36 | نویسنده : مهدی کوهکن |

 

 

زنها همیشه دسته گلی...آب داده اند...

اینجا به کرخه

و

آنجا... به نیل..

 

 



تاريخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393برچسب:, | 13:36 | نویسنده : مهدی کوهکن |

 

 

از حـالا

تـــــــا آخرِ دنیـا هم بگویَم

خوشا به حالَت

باز دلم راضی نمی شود...

 

 

 



تاريخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393برچسب:, | 13:36 | نویسنده : مهدی کوهکن |

 

 
...اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ...
 

یادم دادی

بر غم هایم شاکر باشم تا صابر!

 



تاريخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393برچسب:, | 13:36 | نویسنده : مهدی کوهکن |

 آرزوم اينه که 1-...2-...ولي قبل از همه اينها بايد دماغمو عمل کنم

...وَلأُمَنِّيَنَّهُمْ...وَلآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللّهِ...

وشيطان گفت بندگانت را به آرزوهاي دور و دراز سرگرم مي‏سازم...

و به آنها دستور مي‏دهم آفرينش خدائي را تغيير دهند.

119نساء

 

 



تاريخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393برچسب:, | 13:32 | نویسنده : مهدی کوهکن |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 17 صفحه بعد