بخارى به نقل از عائشه مى‌نويسد:

3605 حدثنا سَعِيدُ بن عُفَيْرٍ حدثنا اللَّيْثُ قال كَتَبَ إلي هِشَامٌ عن أبيه عن عَائِشَةَ رضي الله عنها قالت ما غِرْتُ على امْرَأَةٍ لِلنَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم ما غِرْتُ على خَدِيجَةَ هَلَكَتْ قبل أَنْ يَتَزَوَّجَنِي لِمَا كنت أَسْمَعُهُ يَذْكُرُهَا وَأَمَرَهُ الله أَنْ يُبَشِّرَهَا بِبَيْتٍ من قَصَبٍ وَإِنْ كان لَيَذْبَحُ الشَّاةَ فَيُهْدِي في خَلَائِلِهَا منها ما يَسَعُهُنَّ.

عايشه مى گويد: بر هيچ زنى آن قدر حسد نورزيدم كه بر خديجه حسد ورزيدم، او را درك نكردم و قبل از ازدواج من با رسول خدا از دنيا رفته بود، ولى حسدم به اين سبب بود كه رسول خدا (صلى الله عليه وآله) او را بيشتر ياد مى‏كرد و خداوند او را به خانه اى بهشتى از طلا و درّ و ياقوت بشارت داده بود و هر گاه گوسفندى را ذبح مى‏نمود براى دوستان خديجه هديه مى‏فرستاد.

البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل ابوعبدالله (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج 3   ص 1388، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987.

در روايت ديگر نقل مى‌كند:

3610 وقال إِسْمَاعِيلُ بن خَلِيلٍ أخبرنا عَلِيُّ بن مُسْهِرٍ عن هِشَامٍ عن أبيه عن عَائِشَةَ رضي الله عنها قالت اسْتَأْذَنَتْ هَالَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ أُخْتُ خَدِيجَةَ على رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَعَرَفَ اسْتِئْذَانَ خَدِيجَةَ فَارْتَاعَ لِذَلِكَ فقال اللهم هَالَةَ قالت فَغِرْتُ فقلت ما تَذْكُرُ من عَجُوزٍ من عَجَائِزِ قُرَيْشٍ حَمْرَاءِ الشِّدْقَيْنِ هَلَكَتْ في الدَّهْرِ قد أَبْدَلَكَ الله خَيْرًا منها

عائشه مى گويد: هاله خواهر خديجه اجازه شرفيابى به محضر رسول خدا را گرفت، رسول خدا بياد خديجه افتاد و بر افروخته شد، فرمود: خدايا هاله آمده است، من ناراحت شدم و گفتم: چقدر از پير زنى از پير زنان قريش كه دندانهايش افتاده بود ياد مى كند، او مرده است و خدا بهتر از او را به تو داده است.

البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل ابوعبدالله (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج 3   ص 1389، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987.

احمد بن حنبل به نقل از عائشه مى‌نويسد:

24908 حدثنا عبد اللَّهِ حدثني أبي ثنا علي بن إِسْحَاقَ انا عبد اللَّهِ قال انا مُجَالِدٌ عَنِ الشعبي عن مَسْرُوقٍ عن عَائِشَةَ قالت كان النبي صلى الله عليه وسلم إذا ذَكَرَ خَدِيجَةَ أَثْنَى عليها فَأَحْسَنَ الثَّنَاءَ قالت فَغِرْتُ يَوْماً فقلت ما أَكْثَرَ ما تَذْكُرُهَا حَمْرَاءَ الشِّدْقِ قد أَبْدَلَكَ الله عز وجل بها خَيْراً منها قال ما أبدلني الله عز وجل خَيْراً منها قد آمَنَتْ بي إِذْ كَفَرَ بي الناس وصدقتني إِذْ كذبني الناس وواستني بما لها إذا حرمني الناس ورزقني الله عز وجل وَلَدَهَا إِذْ حرمني أَوْلاَدَ النِّسَاءِ

هر گاه رسول خدا يادى از خديجه مى كرد بهترين ستايشها را از وى مى كرد، يك روز ناراحت شدم و گفتم: چقدر از يك زن بى دندان ياد مى كنى خدا بهتر از او را به تو داده است؟ فرمود: خداوند بهتر از او نصيبم نفرموده است، وقتى كه همه مردم از من رويگردان بودند او به من ايمان آورد، و تصديقم كرد وقتى كه ديگران مرا تكذيب كردند، مال و ثروتش را در اختيارم گذاشت وقتى كه ديگران محرومم كردند، خداوند از او به من فرزندى داد وقتى كه از ديگر زنان محروم بودم.

الشيباني، أحمد بن حنبل ابوعبدالله (متوفاي241هـ)، مسند أحمد بن حنبل، ج 6   ص 117، ناشر: مؤسسة قرطبة – مصر؛

الذهبي، شمس الدين محمد بن أحمد بن عثمان، (متوفاي748هـ)، تاريخ الإسلام ووفيات المشاهير والأعلام، ج 1   ص 238، تحقيق د. عمر عبد السلام تدمري، ناشر: دار الكتاب العربي - لبنان/ بيروت، الطبعة: الأولي، 1407هـ - 1987م.

هيثمى بعد از نقل اين روايت مى‌گويد:

رواه أحمد وإسناده حسن.

الهيثمي، ابوالحسن علي بن أبي بكر (متوفاي 807 هـ)، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج 9   ص 224، ناشر: دار الريان للتراث/‏ دار الكتاب العربي - القاهرة، بيروت – 1407هـ.

براى تحقيق بيشتر در باره حسادت‌هاى عائشه به آدرس ذيل مراجعه كنيد:

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=8526

بنابراين در مقام و منزلت حضرت خديجه سلام الله عليها جاى هيچ ترديدى باقى نمى‌ماند؛ اما از آن جايى كه اهل سنت دوست دارند عائشه را برترين همسر رسول خدا معرفى نمايند، و لذا سعى در فضيلت‌تراشى براى او دارند و تنها چيزى كه يافته‌اند، اين بود كه مدعى شدند عائشه تنها همسر باكره رسول خدا بوده و ديگر همسران رسول خدا از جمله حضرت خديجه قبل از آن حضرت همسر داشته‌‌اند؛ در حالى كه اين مطلب با واقعيت‌هاى تاريخى سازگارى ندارد، زيرا بر اساس نقل، عائشه هم قبل از رسول خدا همسر ديگرى داشته است.



تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 12:22 | نویسنده : مهدی کوهکن |
هر که در مرثيه حسين (عليه السّلام) شعري بگويد و بگريد و بگرياند، حق تعالي او را بيامرزد و بهشت را براي او واجب مي‎گرداند.




هميشه زبان، مترجم عقل بوده ولي ترجمان عشق، چشم است. آنجا که اشکي از روي احساس و درد و سوز مي‌ريزد، عشق حضور دارد ولي آنجا که زبان با گردش منظم خود جمله‌هاي منطقي مي‌سازد عقل حاضر است.

بنابراين همانطور که استدلالات منطقي و کوبنده مي‌تواند همبستگي گوينده را با اهداف رهبران مکتب آشکار سازد قطره اشک نيز مي‌تواند اعلان جنگ عاطفي بر ضد دشمنان مکتب محسوب گردد.

از اين رو گريه حضرت زينب عليهاالسلام بر اهل بيت عليهم السّلام گريه عاطفي و گريه پيام‌آور و يک نوع نهي از منکر و شعار شورانگيز و سوزاننده و رسواگر طاغوتيان و ستمگران بود.

بر همين اساس است که پيامبر اکرم و امامان عليهم السّلام کسي را که آمادگي گريه کردن ندارد به تباکي (خود را به شکل گريه درآوردن) دعوت کرده‌اند تا ياد حسين در همه قرون و اعصار در خاطره‌ها زنده بماند.

در اجر و ثواب گريه بر امام حسين عليه السّلام
اجر و مزد گريه براي آن حضرت بسيار عظيم و بزرگ است و خداوند خود ضامن آن مي‌باشد.

گريه براي آن حضرت سختي‌هاي زمان احتضار را از بين مي‌برد زيرا امام صادق عليه السّلام به مسمع بن عبدالملک فرمودند: آيا مصائب آن جناب (امام حسين عليه السّلام) را ياد مي‌کني؟

عرض کرد: بلي والله مصائب ايشان را ياد کرده و گريه مي‌کنم.

حضرت فرمودند: آگاه باش که خواهي ديد در وقت مردن پدران مرا که به ملک الموت وصيت تو را مي‌کنند که سبب روشني چشم تو باشد.

همچنين فرمودند: اي مسمع گريه بر احوالات حسين (عليه السّلام) سبب مي‌شود که ملک الموت بر تو مهربان‌تر از مادر گردد.

گريه بر حضرت اباعبدالله الحسين (عليه السّلام) باعث راحتي در قبر، فرحناک و شادان شدن مرده، شادان و پوشيده بودن او در هنگام خروج از قبر است در حالي که او مسرور است فرشتگان الهي به او بشارت بهشت و ثواب الهي را مي‌دهند.

اجر و مزد هر قطره آن اين است که شخص هميشه در بهشت منزل کند.(1)

گريه کننده بر امام حسين عليه السّلام در بهشت با ايشان و هم درجه ايشان خواهد بود.(2)

شيخ جليل جعفر بن قولويه در کامل از ابن خارجه روايت کرده است:
روزي در خدمت امام صادق عليه السّلام بوديم و امام حسين عليه السّلام را ياد کرده و از او نام برديم. حضرت صادق عليه السّلام بسيار گريستند و ما نيز به تبع ايشان گريستيم. پس حضرت صادق عليه‌السّلام فرمودند که امام حسين عليه السّلام مي‌فرمود من کشته گريه و زاري (اشکم) هستم نام من در نزد هيچ مؤمني برده نمي‌شود مگر آن که محزون و گريان مي‌شود.

در روايت آمده است هيچ روزي نبود که اسم امام حسين عليه السّلام در نزد امام صادق عليه السّلام برده شود و آن امام در آن روز تبسمي بر لب بياورند. آن حضرت در تمام روز گريان و محزون بودند و مي‌فرمودند: امام حسين عليه السّلام سبب گريه هر مؤمن است.

شيخ طوسي و شيخ مفيد از ابان بن تغلب روايت کرده‌اند که حضرت صادق عليه السّلام فرمودند: نَفَس کسي که براي مظلوميت ما محزون است تسبيح است و اندوه و ماتم او عبادت خدا و پوشيدن اسرار ما از بيگانگان جهاد در راه خداست .(3)

شيخ کشي(ره) از زيد شحام روايت کرده است که: من با جماعتي از کوفيان در خدمت امام صادق عليه السّلام بوديم، جعفر بن عفان وارد شد . حضرت او را اکرام کردند و نزديک خود نشاندند و فرمودند يا جعفر!

جعفر عرض کرد: جانم، خدا مرا فداي تو کند.

حضرت فرمودند: به من گفته‌اند تو در مرثيه و عزاي حسين (عليه السّلام) شعر مي‌گوئي.

جعفر عرض کرد: بله، فداي تو شوم.

حضرت فرمودند: پس بخوان.

جعفر شروع به خواندن مرثيه نمود، حضرت امام صادق عليه السّلام و حاضرين مجلس گريستند.

حضرت آنقدر گريست که اشک چشم مبارکش بر محاسن شريفش جاري شد.

پس از آن حضرت صادق عليه السّلام فرمودند: به خدا سوگند، که ملائکه مقرب در اينجا حاضر شدند و مرثيه تو را که در مصائب حسين (عليه السّلام) خواندي شنيدند و بيشتر از ما گريستند و حق تعالي در همين ساعت بهشت را با تمام نعمت‌هاي آن براي تو واجب گردانيد و گناهان تو را آمرزيد.

پس امام فرمودند: اي جعفر مي‌خواهي که زيادتر بگويم؟

جعفر عرض کرد: بله، اي سيد من.

حضرت فرمود: هر که در مرثيه حسين (عليه السّلام) شعري بگويد و بگريد و بگرياند، حق تعالي او را بيامرزد و بهشت را براي او واجب مي‌گرداند. (4)

شيخ صدوق (ره) در امالي از ابراهيم بن ابي المحمود روايت کرده که امام رضا عليه السّلام فرمودند: ماه محرم ماهي بود که اهالي جاهليت، جنگ و قتال را در آن ماه حرام مي‌دانستند، ولي اين امت جفاکار خون‌هاي ما را در آن ماه حلال دانستند و حرمت ما را هتک کرده و زنان و فرزندان ما را در آن ماه اسير کردند. آتش در خيمه‌هاي ما افروخته و اموال ما را غارت کردند. حرمت حضرت رسالت (صلي الله عليه و آله) را در حق ما رعايت نکردند.

همانا مصيبت شهادت حسين (عليه السّلام) ديده‌هاي ما را مجروح گردانيد و اشک ما را جاري کرده . عزيز ما را ذليل گردانيده است و زمين کربلا مورث کرب و بلاء ما گرديد.

پس بايد بر حسين بگريند، همانا گريه بر آن حضرت گناهان بزرگ را فرو مي‌ريزد.

سپس حضرت رضا عليه السّلام فرمودند: پدرم چون ماه محرم داخل مي‌شد کسي آن حضرت را خندان نمي‌ديد. و اندوه و حزن پيوسته بر او غالب مي‌شد تا روز عاشورا. آن روز، روز مصيبت و حزن و گريه او بود و مي‌فرمود: امروز روزي است که حسين (عليه السّلام) شهيد شده است.

و همچنين شيخ صدوق از آن حضرت روايت کرده: هر که روز عاشورا روز مصيبت و اندوه گريه او باشد حق تعالي روز قيامت را براي او روز شادي و سرور گرداند و ديده‌گانش در بهشت به نور ما روشن شود. (5)

از ريان بن شبيب روايت شده است که گفته روز اول محرم به خدمت امام رضا عليه السّلام رسيدم حضرت فرمودند: ... اي پسر شبيب اگر بر حسين (عليه السّلام) گريه کني و آب ديده‌گان تو بر روي تو جاري شود حق تعالي جميع گناهان صغيره و کبيره تو را مي‌آمرزد خواه اندک باشد و خواه بسيار.

اي پسر شبيب: اگر مي‌خواهي خدا را ملاقات کني در حالي که هيچ گناهي نداشته باشي حسين (عليه السّلام) را زيارت کن.

اي پسر شبيب اگر مي‌خواهي که در غرفه‌اي از بهشت با رسول خدا و ائمه طاهرين محشور شوي قاتلان حسين (عليه السّلام) را لعنت کن.

اي پسر شبيب اگر بخواهي مانند شهداي کربلا باشي و ثواب آنها را داشته باشي هر گاه مصيبت آن حضرت را ياد کردي بگو: يا لَيتَني کُنتُ مَعَهُم فَاَفُوزَ فَوزًا عَظيماً؛ اي کاش من با ايشان بودم و رستگاري عظيمي مي‌يافتم.

اي پسر شبيب اگر مي‌خواهي در درجات عاليه بهشت با ما باشي پس براي اندوه ما اندوهناک باش و در شادي ما شاد. بر تو باد ولايت و محبت ما که اگر کسي سنگي را دوست داشته باشد حق تعالي او را در قيامت با آن محشور مي‌گرداند. (6)

ابن قوليه با سند معتبر روايت کرده از ابي هارون مکنوف که گفت: به خدمت حضرت صادق عليه السّلام مشرف شدم آن حضرت فرمودند. که براي من مرثيه حسين (عليه السّلام) بخوان. من نيز شروع کردم به خواندن.

امام فرمود: به اين صورت نخوان به همان سبک و سياقي که نزد خودتان متعارف است و نزد قبر حسين (عليه السّلام) مي‌خوانيد بخوان. پس من خواندم.

حضرت گريستند و من ساکت شدم.

فرمود: بخوان، من خواندم تا آن اشعار تمام شد.

حضرت فرمود: باز هم براي من مرثيه بخوان، من شروع کردم به خواندن اين اشعار: يا مَريَمُ قومُي فَاندُبي مَولاکِ وَ عَليَ الحُسَين فَاسعَدي بِبُکاکِ

پس حضرت بگريست و زن‌ها هم گريستند و شيون نمودند و هنگامي که از گريه آرام شدند فرمودند: اي اباهارون هر کس براي حسين (عليه السّلام) مرثيه بخواند و يک نفر را بگرياند بهشت بر او واجب مي‌شود. و سپس فرمودند: هر کس امام حسين عليه السّلام را ياد کند و بر او گريه کند بهشت بر او واجب مي‌شود. (7)

به سند معتبر از عبدالله بن بکر روايت کرده‌اند که گفت: روزي از حضرت صادق عليه السّلام پرسيدم که يابن رسول الله اگر قبر حضرت امام حسين عليه‌السّلام را بشکافند آيا در قبر آن حضرت چيزي خواهند ديد؟

حضرت فرمود: اي پسر بکر چه بسيار عظيم است سؤال تو به درستي که حسين بن علي عليهماالسّلام با پدر و مادر و برادر خود در منزل رسول خدا صلي الله عليه و آله مي‌باشند و با آن حضرت روزي خورده و شادماني مي‌کنند.

گاهي بر جانب راست عرش آويخته و مي‌گويد پروردگارا وفا کن به عهدي که با من بسته‌اي و نظر مي‌کند بر زيارت کنندگان خود، ايشان را با نام‌هايشان و نام پدرانشان مي‌شناسند. و نظر مي‌کنند به سوي آنهائي که بر او گريه مي‌کنند و برايشان طلب آمرزش کرده و از پدرانشان مي‌خواهند که براي آنها استغفار کنند و مي‌گويند:
اي گريه کننده بر من اگر بداني خدا چه جيزي براي تو مهيا کرده از ثواب‌ها، هر آينه شادي تو زيادتر از اندوه تو خواهد شد.

آن بزرگوار از حق تعالي درخواست مي‌کند که هر گناه و خطا که گريه کننده بر او کرده است بيامرزد. (8)

ارزش قطره اشک براي امام حسين عليه السلام
قطره‌اي از آن اگر در جنهم بيفتد آتش و حرارت آن را خاموش مي‌کند.

ملائکه خود آن اش‌کها را گرفته و در شيشه‌اي ضبط مي‌کنند. (9)

براي هر عملي ثواب محدودي است جز ثواب آن اشک که اجر آن محدوديتي و يا اتمامي ندارد.

چشم گريان در عزاي امام حسين عليه السّلام و ارزش آن
اگر اشک بر امام حسين عليه السّلام داراي اين همه اعتبارست يقينا چشمي که در عزاي او گريان باشد نيز خواص و ويژگي‌هاي مربوط به خود را دارد.

خواص چشم گريان در عزاي امام حسين عليه السلام
آن چشم در نزد خداوند از تمام چشم‌ها محبوب‌تر است.(10)

همه چشم‌ها در روز قيامت گريانند مگر چشمي که بر امام حسين عليه السّلام گريه کرده باشد. (11)

آن چشم روشن شود به نور کوثر و نظر به آن. (12)

آن چشم را ملائکه تبرّک مي‌کنند و اشک را خود از آن پاک مي‌کنند.(13)

خواص گريه براي امام حسين عليه السلام
هر کسي که تا به حال خداوند اين مرحمت را در حق او نموده باشد و توانسته باشد قطره اشکي در عزاي آن حضرت از ديدگان جاري سازد به خوبي آثار و برکات نوراني و حالات معنوي وصف ناشدني آن را در يافته اما گريه براي آن حضرت خواصي مربوط به خود را دارد که ما اجمالاً بعضي از آن را ذکر مي‌کنيم: صله حضرت محمد صلي الله عليه و آله است. (14)

مساعدت و ياري حضرت زهرا سلام الله عليها است زيرا آن مکرمه هر روز در عزاي فرزندنش مي‌گريد. (15)

اداء حق پيامبر صلي الله عليه و آله، خدا و ائمه هدي عليهم السّلام است. (16)

گريه براي آن حضرت تأسي به انبياء، ملائکه و عبادالصالحين خداوند است.

اداء مزد رسالت پيامبر است زيرا در قرآن آمده که مزد رسالت پيامبر مودّت ذي القربي (دوستي با خاندان رسول خدا) است. ترک آن جفا به آن حضرت است. (17)

تسلي دهنده دل از جميع گريه‌ها و اندوه‌ها است. (18)

خواص مجالس ذکر مصائب امام حسين عليه السّلام
کساني که در مجالس ذکر او شرکت مي‌کنند به خوبي حال و هواي آنجا را درک کرده و ارتباط معنوي عميقي با حضرتش برقرار مي‌سازند، اما بر طبق احاديث و روايات متعدد مجالس آن حضرت داراي ويژگي‌هايي است:

1- هر کس بنشيند در مجالسي که در آن به امر ائمه عليهم السّلام پرداخته شده و ذکر مصائب آنان است دل او نمي‌ميرد در آن روزي که دل‌ها مي‌ميرند. (19)

2- اينگونه مجالس محبوب خدا، رسول او و ائمه عليهم السلام مي‌باشد.(20)

3- نَفَس فرد عزادار در آن مجلس تسبيح خداوند است.(21)

4- اين مجالس محل نَظَر حضرت امام حسين عليه السّلام است. زيرا آن جناب در عرش است و از آنجا به سوي سرزمين کربلا و زوّار و گريه‌کنندگان خود نظاره مي‌کنند. (22)

5- ملائکه مقرب خداوند درآن مجلسي حاضر مي شوند.

6- مجلس عزاي امام حسين عليه السّلام هر جا بر پا شود آنجا قبه و بارگاه اوست .

7- معراج گريه‌کنندگان است زيرا که محل نزول صلوات و رحمت الهي و غفران ذنوب و ... است.

8- اين مجالس از ديگر مجالس اشرف و افضل است.(23)


پي‌نوشت‌ها:
1- بحارالانوار، ج44، ص289 و کامل الزيارات باب32، ص101
2- بحارالانوار /278/44/ امالي صدوق مجلسي 17/ ص68
3- منتهي الآمال ، ج 1، ص 538
4- منتهي الآمال ، ج 1، ص 539
5- منتهي الآمال ، ج 1، ص 540
6- منتهي الآمال ، ج 1، ص 541
7- منتهي الآمال ، ج 1، ص 542
8- منتهي الآمال ، ج 1، ص 543
9- منتخب طريحي/140/2
10- بحارالانوار /207/45، کامل الزيات باب26 ص81
11- بحارالانوار /293/44، عوالم /534/17
12- بحارالانوار /290/44، کامل الزيارات باب 32 ص102
13- بحارالانوار /305/44، تفسير امام حسن عسگري (عليه السّلام) ص369
14- بحارالانوار /207/45، کامل الزيارات باب 26 ص81
15- بحارالانوار /209/208/45، کامل الزيارات باب ص82
16- بحارالانوار /207/45، کامل الزيارات باب 26 ص81
17- بحارالانوار ، ج 45، ص 205 وکامل الزيارات ، باب 26، ص 79
18- ترجمه خصائص الحسينيه ، ص 257
19- بحارالانوار /278/44، امالي صدوق مجلسي 17 ص68
20- بحارالانوار /282/42، قرب الاسناد ص) 18
21- بحارالانوار /278/44، امالي صدوق ، مجلس 17، ص 68
22- بحارالانوار /292/44، کامل الزيارات باب 32ص103
23- ترجمه خصائص الحسينيه ، ص 256



تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 12:22 | نویسنده : مهدی کوهکن |
امام سجاد عليه السلام فرمود:

سه حالت و خصلت در هر يك از مؤمنين باشد در پناه خداوند خواهد بود و روز قيامت در سايه رحمت عرش الهي مي باشد و از سختي ها صحراي محشر در امان است:

اوّل آن كه در كارگشايي و كمك به نيازمندان و درخواست كنندگان دريغ ننمايد.

دوّم آن كه قبل از هر نوع حركتي بينديشد كه كاري را كه مي خواهد انجام دهد يا هر سخني را كه مي خواهد بگويد آيا رضايت و خوشنودي خداوند در آن است يا مورد غضب و سخط او مي باشد.

سوّم قبل از عيب جويي و بازگويي عيب ديگران، سعي كند عيب هاي خود را برطرف نمايد. (1)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

سه چيز موجب نجات انسان خواهد بود: بازداشتن زبان از بدگويي و غيبت مردم، خود را مشغول به كارهايي كردن كه براي آخرت و دنياي انسان مفيد باشد و هميشه بر خطاها و اشتباهات خود ناراحت باشد. (2)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

هركس داراي چهار خصلت باشد، ايمانش كامل، گناهانش بخشوده خواهد بود، و در حالتي خداوند را ملاقات مي كند كه از او راضي و خوشنود است:

1 ـ خصلت خود نگهداري و تقواي الهي به طوري كه به تواند بدون توقّع و چشم داشتي، نسبت به مردم خدمت نمايد.

2 ـ راست گويي و صداقت نسبت به مردم در تمام موارد زندگي.

3 ـ حيا و پاكدامني نسبت به تمام زشتي هاي شرعي و عرفي.

4 ـ خوش اخلاقي و خوش برخوردي با نزديكان و خانواده خود. (3)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

اي فرزند آدم، تا آن زماني كه در درون خود واعظ و نصيحت كننده اي دلسوز داشته باشي و در تمام امور بررسي و محاسبه كارهايت را اهميّت دهي و در تمام حالات ـ از عذاب الهي ـ ترس و خوف داشته باش؛ در خير و سعادت خواهي بود. (4)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

حقّي كه شكم بر تو دارد اين است كه آن را ظرف چيزهاي حرام ـ چه كم و چه زياد ـ قرار ندهي و بلكه در چيزهاي حلال هم صرفه جويي كني و به مقدار نياز استفاده نمايي. (5)

امام سجاد عليه السلام فرمود: 

كسي كه مشتاق بهشت باشد در انجام كارهاي نيك، سرعت و عجله مي نمايد و شهوات را زير پا مي گذارد و هركس از آتش قيامت هراسناك باشد به درگاه خداوند توبه مي كند و از گناهان و كارهاي زشت دوري مي جويد. (6)

امام سجاد عليه السلام فرمود: 

دست نياز به سوي مردم دراز كردن، سبب ذلّت و خواري در زندگي و در معاشرت خواهد بود و نيز موجب از بين رفتن حيا و ناچيز شدن شخصيت خواهد گشت به طوري كه هميشه احساس نياز و تنگ دستي نمايد و هرچه كمتر به مردم رو بيندازد و كمتر درخواست كمك نمايد بيشتر احساس خودكفايي و بي نيازي خواهد داشت. (7)

امام سجاد عليه السلام فرمود: 

سعادت و خوشبختي انسان در حفظ و كنترل اعضاء و جوارح خود از هرگونه كار زشت و خلاف است. (8)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

در اين دنيا سرور مردم، سخاوتمندان هستند؛ ولي در قيامت سيّد و سرور مردم، پرهيزكاران خواهند بود. (9)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

هر كس براي رضا و خوشنودي خداوند ازدواج نمايد و با خويشان خود صله رحم نمايد، خداوند او را در قيامت مفتخر و سربلند مي گرداند. (10)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

هركس به ديدار دوست و برادر خود برود و براي رضاي خداوند او را زيارت نمايد به اميد آن كه به وعده هاي الهي برسد، هفتاد هزار فرشته او را همراه و مشايعت خواهند كرد، همچنين مورد خطاب قرار مي گيرد كه از آلودگي ها پاك شدي و بهشت گوارايت باد. پس چون با دوست و برادر خود دست دهد و مصافحه كند مورد رحمت قرار خواهد گرفت. (11)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

چنانچه شخصي تو را بدگويي كند و سپس برگردد و پوزش طلبد، عذرخواهي و پوزش او را پذيرا باش. (12)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

تعجّب دارم از كسي كه نسبت به تشخيص خوب و بد خوراكش اهتمام مي ورزد كه مبادا ضرري به او برسد، چگونه نسبت به گناهان و ديگر كارهايش اهميّت نمي دهد و نسبت به مفاسد دنيايي، آخرتي، روحي، فكري، اخلاقي و... بي تفاوت است. (13)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

هركس انسان گرسنه اي را طعام دهد خداوند او را از ميوه هاي بهشت اطعام مي نمايد و هر كه تشنه اي را آب دهد خداوند از چشمه گواراي بهشتي سيرآبش مي گرداند و هركس برهنه اي را لباس بپوشاند خداوند او را از لباس سبز بهشتي خواهد پوشاند. (14)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

به وسيله عقل ناقص و نظريه هاي باطل و مقايسات فاسد و بي اساس نمي توان احكام و مسايل دين را به دست آورد؛ بنابراين تنها وسيله رسيدن به احكام واقعي دين، تسليم محض مي باشد؛ پس هركس در مقابل ما اهل بيت تسليم باشد از هر انحرافي در امان است و هر كه به وسيله ما هدايت يابد، خوشبخت خواهد بود و شخصي كه با قياس و نظريات شخصي خود بخواهد دين اسلام را دريابد، هلاك مي گردد. (15)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

دنيا همچون نيمه خواب (چرت) است و آخرت بيداري مي باشد و ما در اين ميان رهگذر، بين خواب و بيداري به سر مي بريم. (16)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

از سعادت مرد آن است كه در شهر خود كسب و تجارت نمايد و شريكان و مشتريانش افرادي صالح و نيكوكار باشند، و نيز داراي فرزنداني باشد كه كمك حال او باشند. (17)

امام سجاد عليه السلام فرمود:

هر آيه اي از قرآن، خزينه اي از علوم خداوند متعال است، پس هر آيه را كه مشغول خواندن مي شوي، در آن دقّت كن كه چه مي يابي. (18)


پي نوشتها:

1ـ تحف العقول: ص204

2 ـ تحف العقول: ص 204

3 ـ مشكاه الانوار: ص 172

4 ـ مشكاه الانوار: ص 246

5 ـ تحف العقول: ص 186

6 ـ تحف العقول: ص 203

7 ـ تحف العقول: ص 210

8 ـ تحف العقول: ص201

9 ـ مشكاه الانوار: ص 232

10 ـ مشكاه الانوار: ص 166

11 ـ مشكاه الانوار: ص 207

12 ـ مشكاه الانوار: ص 229

13 ـ أعيان الشّيعه: ج 1، ص 645

14 ـ مستدرك الوسايل: ج 7، ص 252، ح 8

15 ـ مستدرك الوسايل: ج 17، ص 262، ح 25

16 ـ تنبيه الخواطر، معروف به مجموعه ورّام: ص 343، س 20

17 ـ وسايل الشيعه: ج 17، ص 647، ح 1

18 ـ مستدرك الوسايل: ج 4، ص 238، ح 3



تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 12:22 | نویسنده : مهدی کوهکن |
چی میشه یبن فاطمه


چی میشه یبن فاطمه یک گوسه چشم نگام کنی

با اون نـگـاه فـاطـمـي دلـمــو کـربــــلــــاء كــــنـي

مـيگن كه خاك تربـتت مـرده را زنـده مــي كــنـي

خنده كنون ميره بهشت هر كـي بـرات گـریـه کـنه

پـرچـم سـرخ گـنـبـدت دل مـنـو خـون مـي كـنـه

هــرولـه سـيـنـه زنـات آدم مـجـنـون مــي كـنـه

اگـه مـیـام در خـونـت به يـك اومـيدي ميشـينم

آرزو دارم كـه تو را يـك شـب تـو روضـه ببينم

قديما هر وقت اسم تو ميشنيدم مست ميشدم

با گفتن ذكر حسين مست و حسيني ميشدم

چند وقته توی روضهات نـمـی تـونـم گـریـه کـنـم

اشک از من نـگـیر آقـا بــذار بــرات گـریــه کـنـم

حسین رومو زمین نزار بـزار پـاتـو روی دیده ی ما

اگه واست زحمتی نیست امـشـب بـیـا روضـه مــا

آقام آقام آقام حسین



من حسینم که جهان واله و حیران من است

واویلا آه و واویلا زمین کربلا

من حسینم که جهان واله و حیران من است

ابر و باد و مه و خورشید به فرمان من است

لحظه ای را که دمد صور علم دست من است

دادگاهی که به پا هست قلم دست من است

حکم آزادی و تبعید امم دست من است

هر که شد اهل تولا به علی می بخشم

هر که بگریست به زهرا به علی می بخشم

جد من احمد مختار قریشی نسب است

پدرم حیدر کرار امیر عرب است

مادرم فاطمه خود خلقتتان را سبب است

از ازل عشق خدا در رگ و در خون است

آدم از حضرت آدم شده مدیون من است

واویلا آه و واویلا زمین کربلا

هر که بگرفته جنون در اثر عشق من است

یوسف انگشت به لب در گذر عشق من است

قلب من مرکز پاکیزه ترین احساس است

چه غم از حادثه چون همسفرم عباس است

واویلا آه و واویلا زمین کربلا

.


حسین دلگیرم . بزن زنجیرم

حسین دلگیرم . بزن زنجیرم
بدون زینب حسین می میرم

حسین قلب الله حسین نفس الله
حسین عین الله حسین ید الله

حسین وجه الله حسین روح الله
حسین نصر الله حسین ثار الله

حسین قبله ام فقط خوان تو
تموم هستیم حسین مال تو

حسین ای بود و نبود زینب
حسین ای ذکر سجود زینب

حسین ای صبر و قرار زهرا
حسین ای دار و ندار زهرا

حسین یا رحمان حسین یا سبحان
تمنا دارم بیا جان بستان




الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها

الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها
که عشق آسان نمود اول ولی افتاده مشکلها
حسین ای جان شیرینم حسین ای یار دیرینم
دو عالم را ز کف دادم فقط روی تو را بینم



عاشقی باشد عجب بلایی کی یابی از عاشقی رهایی
عاشقی جانم درد سر دارد عاشقی کوچه ی پر خطر دارد
سرمست پیمانه حسینم عاشق و دیوانه حسینم
ساقی امشب می فزون بده می ز دریای جنون بده
یک رفیق دارم که نامش حسینه خوش آن دل که دلارامش حسینه
از آن روزی که نامش را شنیدم بلای عشق او را بجان خریدم



دوستش دارم چکار کنم

دوستش دارم چکار کنم چکار با عشق یار کنم
زلف سیاش بمن می گفت عقلتو تار و مار کنم

چه خوش بود پیش خدا زانو به زانوی حسین
کشته منو تیغ دو ابروی حسین

منم سگ کوی حسین دیوانه ی روی حسین
کشته مرا کشته مرا تیغ دو ابروی حسین

آقای من ابالحسین مولای من ابالحسین
زیبای من ابالحسین رعنای من فقط حسین



 محبت در رگ و در پوست داریم

محبت در رگ و در پوست داریم
حسین ابن علی را دوست داریم

قیامت بی حسین غوغا ندارد
شفاعت جز حسین معنا ندارد

اگر آید هزاران یوسف از راه
حسین ابن علی همتا ندارد

یکی درد و یکی هجران پسندد
یکی وصل و یکی درمان پسندد

حسین معنای عشق و دلربایی است
خوشا زینب که دلدار حسین است

گنهکاران امت را بگویید
که بخشیدن فقط کار حسین است

مکن تکیه به دیوار خلایق
سرم در پشت دیوار حسین است

گرفتاران فراوانند به الله
خوش آن دل که گرفتار حسین است

بدین علت تماشایی است محشر
علم دست علمدار حسین است

مرامی .. که جز کرب وبلا نیست
منا و سعی دیدار حسین است




بی تو می میرم




بی تو می میرم بی تو می میرم
کفر زلف تو دل و دین برده از دستم
من دلم را بر سر گیسوی تو بستم
عالمی جان را بنماید فدای تو
دل شده تنگ حرم کربلای تو
از غمت زیبا صنم و پر ز احساسم
من سگ پست حرم کوی عباسم
ای شهنشاها گذری بر گدایت کن
چونکه بگذشتی نظری زیر پایت کن
بی تو می میرم بی تو می میرم
کفر زلف تو دل و دین برده از دستم
بی تو می میرم بی تو می میرم




من حسینم مرتضی را نور عینم

من حسینم مرتضی را نور عینم
ساقی دردی کشانم گل تک تاز حنینم

شاه عشقم در دو عالم حاکم و فرمانروایم
هستی از تو مستی از من
بهشت از تو حسین از من

کعبه از تو قبله از تو کربلای حسین از من
جنت صحن و سرای باصفای حسین از من

روی ماه ابالفضل باوفای حسین از من
عشق رخسار رقیه دلربای حسین از من

جنت از تو جنت از تو خاک پای حسین از من
هستی از تو مستی از تو بهشت از تو حسین از من



ای نسیم سحر آرامگه یار کجاست

ای نسیم سحر آرامگه یار کجاست
منزل آن مه عاشق کش و عیار کجاست

شب تار است و ره وادی ایمن در پیش
آتش طور کجا موعد دیدار کجاست

هر که آمد به جهان نقش خرابی دارد
در خرابات نگویید که هوشیار کجاست

آن کس است اهل بشارت که اشارت داند
نکته ها هست و بس محرم اسرار کجاست

هر سر موی مرا با تو هزاران کار است
ما کحاییم و ملامت گر بیکار کجاست

عقل دیوانه شد ز آن سلسله مشکی پوش
دل زما گوشه گرفت ابروی دلدار کجاست

شاه شمشاد قدان خسرو شیرین دهنان
کو به مزگان شکسته قلب همه صف شکنان

مست بگذشت و نظر بر من درویش انداخت
گفت ای چشم و چراغ همه شیرین دهنان

گمتر از ذره نهی پست مشو مهر بورز
تا که به خلوتگه خورشید ره یابی

کمتر از ذره نهی پست مشو مهر بورز
تا که به خلوت خورشید رسی چرخ زنان

باد صبا در چمن لاله سحر می گفتم
که شهیدان اند این همه خونین کفنان

گلعذاری ز گلستان جهان ما را بس
این چمن سایه ی آن سرو روان ما را بس

یار با ماست چه حاجت که زیارت طلبی
دوست صحبت آن مونس جان ما را بس

از در خویش خدایا به بهشتم بفرست
که سر کوی تو از کون و مکان ما را بس



من حسینم که جهان در خور فرمان من است
ابر و باد و مه و آتش که به فرمان من است

جد من احمد مختار قریشی نسب است
پدرم حیدر کرار امیر عرب است

مادرم فاطمه خود خلقتتان را سبب است
من حسینم که جهان واله و حیران من است



من حسینم که جهان در خور فرمان من است

بسم رب الحسین


من حسینم که جهان در خور فرمان من است
ابر و باد و مه و آتش که به فرمان من است

من حسینم که جهان واله و حیران من است
ابرو باد و مه و خورشید به فرمان من است

اولین مدرسه عشق که تاسیس شده
درس زهرا و علی تدریس شده

گل آدم چو سرشتم به گاه ازلی
اولین کلمه که آموخت علی بود علی

من حسینم ضربان دل من یا زهراست
نقش دیوار و در منزل من یا زهراست

هر که بگرفته جنون در اثر عشق من است
یوسف انگشت به لب در گذر عشق من است

قلب من مرکز پاکیزه ترین احساس است
چه غم از حادثه چون همسفرم عباس است

آیه های عشق عنوان من است
صفحه ی ماریه قرآن من است

مایه ی این می ز روح است و ز راه
خورده مهر نعل پای ذوالجناح




هستم من از عشقت ز هر دیوانه ای دیوانه تر

بسم رب الحسین (ع)

هستم من از عشقت ز هر دیوانه ای دیوانه تر زیرا تو در حسنی ز هر دردانه ای دردانه تر
دیوانگی ما را بود نسبت به عقل این و آن ماییم در گیتی ز هر فرزانه ای فرزانه تر

شاهم حسین عشقم حسین ماهم حسین دینم حسین

هر دم منت از جان و دل بیش آشنا تر می شوم بینم تویی با من ز هر بیگانه ای بیگانه تر
دانی حقیقت را چرا بینم عیان با چشم جان دیدم بجز حق را ز هر افسانه ای افسانه تر

در دام صیاد ازل حیران فتادم تا ابد مرغ دلم باشد ز هر بی لانه ای بی لانه تر
ای شمع جمع اهل دل ای نوربخش آب و گل در آتشت سوزم ز هر پروانه ای پروانه تر

باطن و ظاهرم تویی سلطان ملک کربلا
غایب و حاظرم تویی سلطان ملک کربلا

کربلا از عرش ها داور است پایتخت پادشاه بی سر است

سایه و روشنم تویی گل تو گلشنم تویی
منظر و ناظرم تویی عشق من ای حسین من

نیست از تو هست شد عالمی از تو مست شد
باده و ساغرم تویی عشق من ای حسین من

در سر من هوای تو خلوت دل سرای تو
شاهد و عشق من تویی سلطان ملک کربلا

سلطان ملک کربلا سلطان ملک کربلا سلطان ملک کربلا

بر مشامم میرسد هر لحظه بوی کربلا
بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا

تشنه آب فراتم ای عجل مهلت بده
تا بگیرم در بغل قبر شهید کربلا


حسین.....حسین....




همه رفتن ای خدا من نرفتم کربلا



همه رفتن ای خدا همه رفتن ای خدا ...من نرفتم کربلا من نرفتم کربلا

هستن کسایی که نرفتن ..میدونن ....

یه سوال دارم مگر ما دل نداریم ای خدا .....کیا نرفتن؟ انشالله حضرت شاهنشاهی دعوتش کنه ......

یه سوال دارم مگر ما دل نداریم ای خدا ...یا مگر جا تنگ بود از بهر ما در کربلا

کی روا باشد گل از ما و گلاب از دیگران ...غم روی ساقی از ما و شراب از دیگران.

یا حسین یا حسین یاحسین ثارالله ...

نمیدونم چه سر زد از من که بر غمت مبتلا شدم ...مبتلا بر فراغت کشته سر از تن جدا شدم

ای خدا جون نمیدهم تا حسینو بر من نشون ندی.....منو تا دست تیغ مژگان یار ابرو کمون ندی

بخواهی یا نخواهی یه روز برا دیدنت میام ....تو میدونی اگر بیام یا نیام چقدر من تو رو میخوام

ای خدا جون نمیـــد م .....منو تا دست تیغ مژگان یار ابرو کمون ندی......آقا آقا آقا ....

.یا حسین خوب میدونی من از روز ازل دیوونت بودم...... خبر از هستی نبود من جارو کش میخونت بودم

ای خدا مرغ جانه ما را به جانب کربلا ببر.....به زیارت گه عباس بن علی مرتضی ببر

همه رفتن ای خدا ...من نرفتم کربلا ....نروم تا کربلا من با تو قهرم ای خدا .....یه سوال دارم مگر... ما دل نداریم ای خدا....این خیلی میسوزونه آدمو ....یا مگر جا تنگ بود از بهر ما در کربلا .....پس آقا لیاقت نداشتم منو دعوت نکردی....یه روز میرفتن میگفتن پولدارا الان میرن ....ماله گداها مال فقیرا نیست ...آقا فقیرام که همه رفتن باز من نرفتم ..پس باید در نوکریت خودم شک کنم ارباب ...زبونم لال بگم دیگه به من نگاه نمیکی حسیــــــــن ...

کی روا باشد گل از ما و گلاب از دیگران .....غم روی ساقی از ما و شراب از دیگران

آقا .... آقا.... آقا ..

ای خدا جون نمیدهم تا حسینو بر من نشون ندی .... منو تا دست تیغ مژگان یار ابرو کمون ندی....

بخواهی یا نخواهی آخر یه روز برا دیدنت میام ....تو میدونی اگر بیام یا نیام چقدر من تو رو میخوام

خدایا به آبروی بی بی زهرا...

ای خدامرغ جان ما را به جانب کربلا ببر ...به زیارت گه عباس بن علی مرتضی ببر





یا حسین این عشق خود از ما مگیر




یا حسین این عشق خود از ما مگیر ... آنچه را خود داده ای از ما مگیر

حســـــــــــــــــــــین ... حســـــــــــــــــــــین ...

عشق تو باشد تمام هست ما .... هستی ما را مگیر از دست ما

نامت از هر جا شنیدم یا حسین ... در پیش با سر دویدم یا حسین

عشقت اما نیست تنها مدعا .... در پیش اشکی مداوم کن عطا

اشک درمان ملامت میکند .... وقت دلتنگی قیامت میکند

هر کی یه مذهبی داره



بسم الله حسین ... بسم الله حسین .... بسم الله حسین



هر کی یه مذهبی داره ... رقیه مذهب هستم



بسم الله حسین ... بسم الله حسین .... بسم الله حسین



هر کسی را بهر کاری ساختند .... تا ابد دیوونگی کار منه

با بهشتت کار ندارم ای خدا ... چون حسین بن علی یار منه

اهل عالم بین کل دلبرا .... حضرت عباس دلداره منه

من حسینی مذهبم دارم چه غم ... خواهرش زینب خریداره منه

دم زدن از تو یا حسین شب تا سحر کار منه ... دیوونگی برای تو عشقم و بازار منه

خوب میدونم که ازل عشق تو در سرشتمه ... هر جا که نام تو میاد اونجا فقط بهشتمه

ایوون طلای کربلا همیشه در فکر منه ... ای اهل عالم بدونید حسین حسین ذکر منه

هر کس دم از حسین زند ... دل ز تن او میکند زهرا به پرونده او ... مهر حسینی میزند

هر کس حسینی میشود...

یا کربلایی میشود .... من هم غلامش میشوم .... تاج سر ما میشود

عین و شین و قاف عشق است حسین


بین الحرمین بین الحرمین بین الحرمین عباس و حسین



جنت اللقاست بین الحرمین یا حضرت عشق یا قره عین



عشق مرتضی تک تاز حنین جان فدات کنم یک طرفه عین



می میرم برات دین ادای دین عباس و حسین یعنی حسنین



عباس و حسین عشق زینبین عباس و حسین یعنی قبلتین



قران حسین یعنی ثقلین عین و شین و قاف عشق است و حسین



تو بگو خدا من میگم حسین تو بگو خدا من میگم حسین

منبع:zakerzaker.blogfa.com



تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 12:22 | نویسنده : مهدی کوهکن |
در این کتاب زندگی امام حسین(ع) و جنگ‌هایی که در این دوره تاریخی رخ داده بررسی شده است. این کتاب موبایل در دو نسخه جاوا و آندروید عرضه شده است که هم اکنون میتوانید به صورت رایگان از سایت دریافت نمایید.

کتاب زندگی امام حسین (ع) برای موبایل

فرمت : java و apk

کتاب زندگی امام حسین (ع) برای موبایلدانلود (Download) | با حجم : ۳٫۴۵ مگابایت
کتاب زندگی امام حسین (ع) برای موبایلرمز فایل : www.mob4u.ir



تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 12:22 | نویسنده : مهدی کوهکن |

مجموعه نوحه ، مداحی و روضه عربي ویژه محرم با صدای نزار قطري

دانلود نوحه ، مداحی و مرثیه محرم 1391

دانلود نوحه انا الحسین بن علی (ع) با صدای نزار قطری

دانلود نوحه زینت دوش نبی با صدای نزار قطری

دانلود نوحه غربت فرزند قرآن با صدای نزار قطری و صادق آهنگران

دانلود نوحه عربی انا مظلوم حسین(ع) با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی گریه برای مولا با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی یا ابوفاضل با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی محمل مبند براشتران با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی خیرالبشر با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی یا ابوالفضل(ع) با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی کربلا با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی خامس آل عبا با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی یابن الزهراء با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی یوم العزاء با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی یا حسین(ع) با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی یا اباعبدالله(ع) با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی حضرت علی اکبر(ع) با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی ثارالله با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی السلام علی الحسین(ع) با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی رایات با اجرای نزار قطری

دانلود نوحه عربیأغرق المای با اجرای نزار قطری

دانلود نوحه عربی – فارسی الرضیع با اجرای نزار قطری

دانلود نوحه عربی أروحن فدوة للحسین(ع) با صدای نزار قطری

دانلود نوحه عربی ما نسینا الثار با صدای نزار قطری

دانلود قطعه عربی العلیلة ویژه محرم با صدای نزار قطری



تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 11:10 | نویسنده : مهدی کوهکن |

مجموعه نوحه ، مداحی و روضه ویژه محرم با صدای مهدي سماواتي

دانلود نوحه ، مداحی و مرثیه محرم 1391

دانلود نوحه شور عاشورا ویژه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با صدای مهدی سماواتی

دانلود خطبه حضرت عباس(ع) با صدای مهدی سماواتی

دانلود روضه شهادت حضرت عباس(ع) با صدای مهدی سماواتی

دانلود روضه شهادت حضرت علی اکبر(ع) با صدای مهدی سماواتی

دانلود نوحه حضرت علی اکبر(ع) با صدای مهدی سماواتی

دانلود نوحه شهادت حضرت اباعبدالله (ع) با صدای مهدی سماواتی

دانلود نوحه ثارالله ویژه محرم با صدای مهدی سماواتی

دانلود نوحه کربلا؛ کعبه عشق ویژه محرم با صدای مهدی سماواتی

دانلود نوحه بهشت من ویژه محرم با صدای مهدی سماواتی

دانلود نوحه حضرت علی اصغر(ع) با صدای مهدی سماواتی

دانلود مداحی همه عالم فدای قاسم تو با صدای مهدی سماواتی

دانلود مداحی حضرت قاسم بن حسن(ع) با صدای مهدی سماواتی

دانلود مداحی حضرت عبدالله بن حسن(ع) با صدای مهدی سماواتی

دانلود مداحی طفلان حضرت زینب(س) با صدای مهدی سماواتی

دانلود مداحی حضرت رقیه (س) ویژه محرم با صدای مهدی سماواتی

دانلود مداحی تمام دین من ویژه محرم با صدای مهدی سماواتی

دانلود مداحی کربلا ویژه روز دوم محرم با صدای مهدی سماواتی

دانلود مداحی روز اول محرم با صدای مهدی سماواتی

دانلود مداحی شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) با صدای مهدی سماواتی



تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 11:10 | نویسنده : مهدی کوهکن |

مجموعه نوحه ، مداحی و روضه ویژه محرم با صدای سعيد حداديان (3)

دانلود نوحه ، مداحی و مرثیه محرم 1391

  • دانلود نوحه سرزمین کربلا با صدای سعید حدادیان

  • دانلود مداحی حسین(ع) سالار زینب با صدای سعید حدادیان

  • دانلود مداحی راه حسین، راه علی، راه انبیاست با صدای سعید حدادیان

  • دانلود مداحی غریب خواهر حسین(ع) با صدای سعید حدادیان

  • دانلود مداحی انی سلم لمن سالمکم با صدای سعید حدادیان

  • دانلود مداحی بی نام و یاد حسین عالم تیره و تار است با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه ارباب من حسین(ع) است با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه بابای غریبم حسین(ع) با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه مهر کربلا با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه امشب به صف کرب و بلا قحطی آب است با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه عطش با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه عمه سادات با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه واویلا که روز عاشورا شده است با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه غربت امام حسین(ع) با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه شهید لب عطشان با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه شه با وفا ابالفضل(س) با صدای سعید حدادیان

  • دانلود روضه قتلگاه امام حسین(ع) با صدای سعید حدادیان

  • دانلود مداحی چه دشوار است پیمودن زهجران تو منزلها با صدای سعید حدادیان

  • دانلود مداحی محشر کبری با صدای سعید حدادیان

  • دانلود ذکر مصیبت اگر کشتند چرا آبت ندادند با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه دستم بگیر مولای من با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه در سوگ شهادت حضرت ابالفضل(ع) با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه ای ساقی لب تشنگان، ای جان جانانم، سقای طفلانم با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه حرم آب ندارد، علی تاب ندارد با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه شمع دلم بی سر شده با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه باز هواییم کن کربلاییم کن با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه خدا حافظ برادر با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه حسین(ع) روح و روانم با صدای سعید حدادیان

  • دانلود نوحه و روضه شهادت حضرت امام حسین (ع) با صدای سعید حدادیان



  • تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 11:10 | نویسنده : مهدی کوهکن |

    مجموعه نوحه ، مداحی و روضه ویژه محرم با صدای سعيد حداديان (2)

    دانلود نوحه ، مداحی و مرثیه محرم 1391

  • دانلود نوحه حسین(ع) روح و روانم با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه و روضه شهادت حضرت امام حسین (ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه کاروان شهادت با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه ریزه خوان کرم حسین(ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه ماه محرم شده یاری زهرا کنید با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه من گل پرپر ثاراللهم با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه شهادت دختر مظلومه کربلا، حضرت رقیه(س) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه ای ساربان آهسته ران کارام جانم می رود با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه باز آمدی ای ماه خون وای از دل زینب با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه ارباب بی کفن کربلا،‌حضرت امام حسین(ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه الهی لاله ام را سربریدند با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه من به فکر تو و آن دست علمدار توام با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه ای هدف انبیا زنده ز ایثار تو با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه سری به نیزه بلند است با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه سفر به کربلا ویژه محرم با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه غم عشق حسینی با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه سینه زنان حسین، زمزمه برپا کنید با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه گشته پرستار بیمار من آتش با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه اهل عزا گریه کنید در غم انصار حسین(ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه غلام تو منم حسین(ع) اگر چه روسیاهم با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه زبانحال دختر سه ساله امام حسین(ع)با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه زین مصیبت حرم پاک علی می لرزد با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه حسین و ابالفضل هر دو به میدان آمدند با صدای سعید حدادیان
  • دانلود روضه شهادت شبه پیغمبر، حضرت علی اکبر(ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود مداحی ای از همه لب تشنه تر، آهسته تر آهسته تر با صدای سعید حدادیان
  • دانلود مداحی شجاعت حضرت ابالفضل(ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود مداحی کیست اصغر،‌اکبر ذبح عظیم با صدای سعید حدادیان
  • دانلود مداحی ای که به عشقت اسیر خیل بنی آدمند با صدای سعید حدادیان
  • دانلود مداحی خداحافظ ای برادر با صدای سعید حدادیان
  • دانلود مداحی حسین(ع) من کجایی با صدای سعید حدادیان


  • تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 11:10 | نویسنده : مهدی کوهکن |

    مجموعه نوحه ، مداحی و روضه ویژه محرم با صدای سعيد حداديان

    دانلود نوحه ، مداحی و مرثیه محرم 1391

  • دانلود مداحی دل غم پرورم آتش گرفته با صدای سعید حدادیان
  • دانلود ذکر مصیبت قمر منیر بنی هاشم، حضرت ابالفضل(ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه سوختگان غم در سوگ شهادت امام حسین(ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه صف نوکرات حسین(ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه عطش مرا می کشد ویژه حضرت علی اکبر با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه جوان رشید مولا ویژه حضرت علی اکبر با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه خداحافظ میوه دل بابا ویژه حضرت علی اکبر با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه هر که را در غم تو اشک زلالش ندهند با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه وداع حضرت زینب (س) با برادر با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه هفتاد بار بسوزم و خاکسترم کنند با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه انا مجنون الحسین(ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه غم عشقت بیابان پرورم کرد با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه می کشی مرا حسین(ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه صلی الله علیک یا اباعبدالله با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه بگو فقط یا حسین (ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه باز محرم شد با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه از این غم می میرم با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه لب تشنه کرببلا حضرت علی اصغر با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه نوجوان کربلا قاسم ابن الحسن(ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه میدان رفتن قاسم ابن الحسن(ع) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه بانوی غم پرور کربلا با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه آرزوی شهادت داریم با صدای سعید حدادیان
  • دانلود روضه طفلان زینب(س) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه مولای ما حسین(ع) است با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه یا زینب کبری (س) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه ساقی آب حیات حضرت ابوالفضل (س) با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه حر ریاحی آزاد مرد کربلا با صدای سعید حدادیان
  • دانلود روضه شهادت عبدالله ابن الحسن(ع)با صدای سعید حدادیان
  • دانلود نوحه مدیون عمه ام با صدای سعید حدادیان
  • دانلود مداحی اشک مرا می دیدند در سوگ شهادت امام حسین (ع) با صدای سعید حدادیان


  • تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 11:10 | نویسنده : مهدی کوهکن |

    مجموعه نوحه ، مداحی و روضه ویژه محرم با صدای حميد عليمي

    دانلود نوحه ، مداحی و مرثیه محرم 1391

  • دانلود مداحی بازهم محرم آمده است و خبری از یار نیست با صدای حمید علیمی
  • دانلود مداحی دوباره محرم را دیدم با صدای حمید علیمی
  • دانلود مداحی مسافر کرببلا با صدای حمید علیمی
  • دانلود مداحی بازاین چه شور است که در خلق عالم است با صدای حمید علیمی
  • دانلود مداحی امان از دل زینب با صدای حمید علیمی
  • دانلود مداحی کوفه وفا ندارد با صدای حمید علیمی
  • دانلود مداحی دل زینب شکسته است با صدای حمید علیمی
  • دانلود مداحی بر غریبی طفل سه ساله اشک می ریزیم با صدای حمید علیمی
  • دانلود مداحی شب های محرم با صدای حمید علیمی
  • دانلود مداحی نیلوفر باغ رویای حسین(ع) با صدای حمید علیمی
  • دانلود مداحی نوجوان مجتبی آماده رزم است با صدای حمید علیمی
  • دانلود مداحی شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) با صدای حمید علیمی
  • دانلود نوحه آه از غریبی و آه از مشک پاره پاره با صدای حمید علیمی
  • دانلود نوحه هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله با صدای حمید علیمی
  • دانلود نوحه ارباب من حسین (ع) است با صدای حمید علیمی
  • دانلود نوحه در سوگ شهادت امام حسین (ع) با صدای حمید علیمی
  • دانلود نوحه سفر عشق ویژه محرم با صدای حمید علیمی
  • دانلود نوحه آرزوی کربلا با صدای حمید علیمی
  • دانلود نوحه شوق کربلا با صدای حمید علیمی


  • تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 11:10 | نویسنده : مهدی کوهکن |
    تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 11:10 | نویسنده : مهدی کوهکن |

    مجموعه نوحه ، مداحی و روضه ویژه محرم با صدای احمد واعظی

    دانلود نوحه ، مداحی و مرثیه محرم 1391

  • دانلود نوحه چلچراغ عشق روشن کن ویژه محرم با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه هلال ماه ماتم است با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه دوباره ماه ماتم آمد با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه این دل جامونده توحرمت با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه میخوابم خواب کربلا میبینم با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه من بر سر دارم روی دار العماره ویژه شهادت حضرت مسلم با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه کربلات دلم را برده با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه ای گل گلشن طاها با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه علی اکبر جوان من با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه قامتم خمیده یا ابالفضل با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه دلی دارم توی عزات آقا با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه قتل الحسین بکربلا عطشنا با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه کرببلات دلمو برده با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه ای پناه دل حسین (ع) با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه سینه زنی در سوگ شهادت امام حسین(ع) با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه زتو یک لحظه آقا جدایی ننگه با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه سینه زنی به عشق کربلای امام حسین(ع) با صدای احمد واعظی
  • دانلود مداحی به عشق و یاد حضرت سیدالشهداء(ع) با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه آقای من پر از نوره با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه ای گل سرخ زهرا (س) با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه اسیر عشق حسین(ع) با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه تو را به دنیا نمی دم ویژه شهادت علی اصغر با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه این کشته فتاده به هامون حسین توست با صدای احمد واعظی
  • دانلود مداحی همه زندگیم نوکری تو کرده ام با صدای احمد واعظی
  • دانلود مداحی یا حسین (ع) عشق منه با صدای احمد واعظی
  • دانلود مداحی این خیمه گاه فاطمه (س) است با صدای احمد واعظی
  • دانلود مداحی شهادت امام حسین (ع) با صدای احمد واعظی
  • دانلود روضه شهادت امام حسین (ع) با صدای احمد واعظی
  • دانلود روضه وداع امام حسین (ع) با حضرت زینب (س) با صدای احمد واعظی
  • دانلود نوحه گل پرپر حسین (ع) با صدای احمد واعظی


  • تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 11:10 | نویسنده : مهدی کوهکن |

    دانلود نوحه، مداحی ، مرثیه و روضه ویژه محرم

    دانلود نوحه ، مداحی و مرثیه محرم 1391

  • دانلود نوحه وای وای غریب مادر حسین (ع) با صدای علی آیینه‌چی
  • دانلود نوحه شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) با صدای علی آیینه‌چی
  • دانلود مرثیه ابا عبدالله الحسین(ع) با صدای علی آیینه‌چی
  • دانلود نوحه ماه می‌گوید حسین با آه می‌گوید حسین با صدای علی آیینه‌چی
  • دانلود نوحه این دل تنگم عقده‌ها دارد با صدای علی آیینه‌چی
  • دانلود نوحه وه چه زیبا بسته دامت شدم با صدای علی آیینه‌چی
  • دانلود نوحه ای که مرا خوانده‌ای،‌ راه نشانم بده با صدای علی آیینه‌چی
  • مراسم سینه زنی در سوگ شهادت حضرت مسلم(ع) با مداحی سید مهدی میر داماد
  • مراسم سینه زنی در سوگ شهادت حضرت مسلم(ع) با مداحی مهدی میرداماد
  • دانلود مداحی ویژه شهادت حضرت مسلم با صدای ابوالفضل بختیاری
  • دانلود مداحی ویژه روز اول محرم ویژه شهادت جناب مسلم با صدای سعید حدادیان
  • مداحی ویژه روز اول محرم با صدای ماشاالله عابدی
  • دانلود نوحه چشم هر مسلم دل سوخته با صدای رضا رضایی
  • دانلود مداحی به بلندای قدت بر تو سلام می بارد با صدای محسن زین الدین
  • دانلود مداحی هلال نو دمیده، شب جمعه رسیده با صدای محمود کریمی
  • دانلود مداحی از خدا خواستم یه بار بیام کربلا با صدای محمود کریمی
  • دانلود مداحی ندیده کربلا گشتم دیوونه با صدای محمود کریمی
  • دانلود مداحی سر تا پای من مست رخ ماه حسینه با صدای محمود کریمی
  • دانلود مداحی فاطمه برای حسین خیمه زده با صدای محمود کریمی
  • دانلود مداحی ای بانی عزای محرم با صدای محمود کریمی
  • دانلود مداحی من مسلم بی یارم با صدای ماشاءالله عابدی
  • دانلود نوحه یوسف بازار با مداحی سعید حدادیان
  • دانلود روضه حضرت مسلم(ع) با مداحی سعید حدادیان
  • دانلود مداحی من مسلمم سفیر تو با صدای سید مهدی میرداماد
  • دانلود مداحی کوفه میا حسین جان ویژه آغاز محرم با صدای محمد رضا طاهری
  • دانلود مداحی ماه عزا و ماتمه ویژه آغاز محرم با صدای حسن خلج
  • دانلود مداحی عربی با اجرای اباذر حلواجی در سوگ شهادت حضرت مسلم
  • دانلود نوحه دوباره بیرق عزا ویژه محرم با صدای محمود کریمی
  • دانلود نوحه پیک عشق ویژه شهادت حضرت مسلم با صدای محمود کریمی
  • دانلود نوحه کوفه میا حسین(ع) با صدای جواد مقدم


  • تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 11:10 | نویسنده : مهدی کوهکن |

    مجموعه مداحي ، نوحه ، مرثيه ويژه عزاداري ماه محرم (4)

    ho24

    دانلود نوحه محرم با صدای حاج منصور ارضی

    دانلود نوحه دار رو ندارم یا حسین با صدای حاج منصور ارضی

    مرثیه بهار غم آمد با صدای حاج منصور ارضی

    دانلود مداحی من همان کرب و بلای عزلم با صدای حاج منصور ارضی

    دانلود نوحه بابای مظلومم با صدای حاج منصور ارضی

    نوحه ما نوجوانان بانوی غم هاییم با صدای حاج منصور ارضی

    نوحه خبر آمد که ز معشوق خبرمی آید با صدای حاج منصور ارضی

    نوحه سینه زنی عطر گرم خون عمو با صدای حاج منصور ارضی

    مرثیه گرچه یتیمم ای عمو با صدای حاج منصور ارضی

    مداحی عمو بده اذنم که یادگار حسنم با صدای حاج منصور ارضی

    مرثیه بذار بریزه اشکات با صدای حاج منصور ارضی

    مداحی دلم اسیر چشاتو با صدای حاج منصور ارضی

    نوحه آرام جان من با صدای حاج منصور ارضی

    مرثیه یا خامس آل عبا با صدای حاج منصور ارضی

    نوحه ای همه پشت و پناه سپاه با صدای حاج منصور ارضی

    نوحه امشب شب جدایی با صدای حاج منصور ارضی

    دانلود نوحه شب اول محرم با صدای حاج مهدی اکبری

    دانلود نوحه شب اول محرم با صدای حاج روح اله بهمنی

    دانلود نوحه شب اول محرم با صدای حاج ابوالفضل بختیاری

    مرثیه محرم با صدای حاج محمود کریمی

    نوحه محرم با صدای حاج محمود کریمی

    دانلود نوحه شب اول محرم با صدای حاج محمود کریمی

    دانلود نوحه شب اول محرم با صدای حاج حسین سازور

    دانلود نوحه شب اول محرم با صدای حاج سعید حدادیان

    نوحه شب اول محرم با صدای حاج منصور ارضی

    نوحه جدید و جانسوز عربی

    نوحه ترکی جدید با صدای محمد علی کریمخانی

    نوحه جدید شام غریبان حسین با صدای میرداماد

    نوحه جدید مهلا مهلا با صدای محمود کریمی

    نوحه جدید سوال زینب اینه با صدای محمود کریمی

    نوحه جدید شور و غوغا در عرش برین افتاد با صدای کریمی

    نوحه جدید کربلا ای کربلا با صدای نزار القطری و حاج صادق آهنگران

    نوحه جدید صادق آهنگران در سوگ شهادت امام حسین (ع)

    نوحه جدید حبیبی یا حسین با صدای نزار القطری

    نوحه جدید افتخار مذهب با صدای نزار القطری

    نوحه جدید وای وای حسین با صدای محمود کریمی

    نوحه جدید حضرت عباس با صدای محمود کریمی

    نوحه جدید ای وای دل من با صدای محمود کریمی

    نوحه جانسوز بابا بیا منو ببر با صدای محمود کریمی

    نوحه یا خامس آل عبا با صدای محمود کریمی

    نوحه جدید در حرم و خیمه گاه عباس با صدای محمود کریمی

    نوحه وای وای چه کربلاست با صدای سیب سرخی

    زنگ برگزیده موبایل ویژه محرم

    نوحه جانسوز کاروان کربلا با صدای محمود کریمی

    نوحه ای برادر جان خواهر با صدای محمود کریمی

    نوحه زیر باران سنگ سنگدلان … با صدای محمود کریمی

    نوحه وای گر هجران آید به میان با صدای محمود کریمی

    نوحه عربی انا المظلوم با صدای بیت نزار القطری

    نوحه یه پهلونی می شناسم دلها رو غارت می کنه

    نوحه و مرثیه امیر عشق با صدای محمود کریمی

    نوحه عشق ابوتراب آقام ابوالفضل با صدای محمود کریمی

    نوحه ابوالفضل ساقی طفلان حسین با صدای محمود کریمی

    نوحه ای علم افراشته بر سر ایوان عشق با صدای محمود کریمی

    نوحه شهید نیزه و خنجر در برابر زینب با صدای محمود کریمی

    نوحه نوایی نوایی با صدای حاج محمود کریمی

    نوحه ای اهل کوفه رحمی وا ویلا با صدای محمود کریمی

    نوحه در ذکر مصیبت جانسوز کربلا با صدای حاج محمود کریمی

    نوحه زنم دم ز علمدار رشید حرم عشق با صدای محمود کریمی

    نوحه دلم اسیر دام حسینه با صدای حاج محمود کریمی

    نوحه جانسوز امان امان ای دل امان ای دل به کربلا 

    نوحه ابوالفضل ساقی طفلان حسین (ع) با صدای محمود کریمی 

    نوحه امان از دل زینب با صدای محمود کریمی 

    نوحه و مرثیه دشت کربلا با صدای محمود کریمی 

    نوحه همه رفتند با صدای محمود کریمی 

    نوحه الا ای پادشاه کربلایی با صدای محمود کریمی 

    نوحه پرستوی سفیدم با صدای محمود کریمی 

    نوحه تو آسمون عشقی با صدای محمود کریمی 

    نوحه یوسف مصر با صدای محمود کریمی 

    نوحه و مرثیه حسین حسین (ع) با صدای محمود کریمی 

    نوحه زیبای عباس علمدار حسین (ع) 

    نوحه بازاین چه شورش است با صدای محمود کریمی 

    نوحه در ظهر شور انگیز با صدای محمود کریمی 

    نوحه نمون تو خیمه با صدای محمود کریمی 

    نوحه در کربلای دیدگانش با صدای محمود کریمی 

    نوحه شب شد صبح اومد با صدای محمود کریمی 

    نوحه با صدای محمود کریمی – زبانحال حضرت رقیه 

    نوحه با صدای محمود کریمی در سوگ شهادت امام حسین (ع) 

    نوحه با صدای محمود کریمی 



    تاريخ : 25 آبان 1391برچسب:, | 11:10 | نویسنده : مهدی کوهکن |
    صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 17 صفحه بعد